اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از آخرین وضعیت باشگاه صنعت نفت آبادان گزارش می‌دهد

از طعم تلخ پرتغال تا جابجایی‌های بی‌جا در گالری نفت

خبرگزاری فارس: تغییرات ادامه‌دار نفت آبادان در این فصل ضرب‌المثل معروف هردم از این باغ بری می‌رسد را به اذهان متصور می‌کند.

از طعم تلخ پرتغال تا جابجایی‌های بی‌جا در گالری نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نفت آبادان در این فصل قرار است رکوردی تاریخی در زمینه تغییر و تحولات را به نام خود ثبت کند و با گذشت 25 هفته از رقابت‌های لیگ برتر هر تغییری که متصور می‌شد در این تیم انجام شده یا در حال انجام شدن است.

* آغاز فصل با مدیریت علی حکمت و مربی‌گری کاستا

طلایی‌پوشان آبادانی فصل دوازدهم لیگ برتر را با مدیریت علی حکمت و سرمربیگری ژوزه کاستا و با امیدهای فراوان آغاز کردند و مسئولان این تیم، نفتی‌ها را پدیده این فصل از رقابت‌ها می‌دانستند که برای حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بسته شده است.

اما این وعده مسئولان باشگاه خیلی زود رنگ باخت و نفتی‌ها لیگ برتر با شکست خانگی آغاز کردند.

شکستی که این بار مقدمه پیروزی نبود بلکه محملی شد برای شکست‌‌ها و ناکامی‌های ادامه دار نفت آبادان در لیگ دوازدهم.

* آمدن خلیل صالحی و رفتن کاستا

ادامه ناکامی‌ها و نتایج ضعیف نفت آبادان در لیگ برتر علی حکمت مدیرعامل این باشگاه را نخستین قربانی خود کرد و باتوجه و انتقاداتی که از مدیریت باشگاه به ویژه در فصل نقل و انتقالات در زمینه جذب بازیکن انجام شد سرانجام علی حکمت جای خود را به خلیل صالحی داد.

بسیاری امیدوار بودند حضور صالحی که سابقه طولانی در ورزش و مدیریت فوتبال دارد در راس مدیریتی نفت آبادان بتواند تحولی در طلایی‌پوشان ایجاد کند.

مدیرعامل جدید باشگاه با حضور خود تغییراتی را در برخی پست‌های داخلی این مجموعه ایجاد کرد.

صالحی علاوه بر آن از همان اوایل حضورش بی‌میلی خود نسبت به ادامه حضور کاستای پرتغالی را نشان داد و آستانه تحملش برای نتایج ضعیف این تیم در لیگ برتر خیلی زود به پایان رسید و شکست هفته دهم طلایی‌پوشان آبادانی در برابر استقلال با اخراج کاستا پرتغالی همراه شد.

* بازگشت مجدد آلفردو به آبادان

پس از اخراج کاستا نفتی‌ها یک هفته را با بچاری کمک‌مربی این تیم بازی‌های لیگ را ادامه دادند و سرانجام از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر آلفردو کاسیمیرو بازگشت مجددی را به آبادان داشت.

هواداران نفت آبادان که خاطرات خوشی را از حضور آلفردو در ذهن داشتند و  صعود تیم خود به لیگ برتر دهم را با این مربی کهنه‌کار جشن گرفتند، امیدوار بودند حضور مجدد آلفردو در این تیم باردیگر خاطرات خوش آن روزها را برای طلایی‌پوشان زنده کند و نتایج ضعیف طلایی‌پوشان در این فصل به پایان برسد.

آلفردو نیز با امید تمام به ایجاد تحول در این تیم و کندن نفتی‌ها از قعر جدول در آبادان حضور یافت و به هواداران قول بهبود وضعیت این تیم را می‌داد.

* پایان نیم فصل تغییر هیئت‌مدیره، استعفای صالحی

نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر در حالی به پایان رسید که نفت آبادان با کسب تنها یک پیروزی و قرار گرفتن در رده هفدهم جدول یکی از بدترین نتایج تاریخ حضور در لیگ برتر را به نام خود ثبت کردند.

در حالی که همه تیم‌ها مشغول خرید بازیکنان موردنیاز خود در تعطیلات نیم فصل بودند نفتی‌ها اقدام به تغییر در هیئت مدیره کردند و هیئت مدیره این باشگاه دچار دگرگونی شد.

ترکیب جدید هیئت مدیره نفت آبادان که از مدیران فوتبالی خوزستان محسوب می‌شدند بارقه‌های امید بسیاری در خصوص تقویت حمایت‌ها از نفت آبادان را ایجاد کرد.

در این اثنا خلیل صالحی مدیرعامل باشگاه نیز یک بار از سمت خود استعفا و مجدداً بازگشت.

* خرید بازیکنان جدید

نفتی‌ها برای تقویت خود در نیم فصل دوم و جبران نتایج نیم فصل نخست شش بازیکن جدید را که آلفردو خواستار ملحق شدن آنها به طلایی‌پوشان بود را جذب کردند.

حسین کعبی، مهدی کیانی، علی عساکره، هوگوماچادو، هادی رمضانی و سرلک بازیکنانی بودند که به جمع طلایی‌پوشان در نیم فصل دوم اضافه شدند.

با حضور این بازیکنان مدیرعامل و سرمربی این تیم از نفت رویایی در نیم فصل دوم سخن می‌گفتند.

* اخراج آلفردو پایان تلخ پرتغالی‌ها

کسب دو پیروزی در جام حذفی و تساوی دو بر دو برابر پرسپولیس در آزادی بارقه‌های امید را یک بار دیگر در نفت آبادان زنده کرد.

اما دو تساوی پیاپی خانگی در برابر ملوان و سپاسی شیراز در آبادان و حذف از جام حذفی نفتی‌ها را یک بار دیگر در سراشیبی نزول قرار داد.

انتقادات به نفت آبادان آغاز شد و فشارها به آلفردو و بازیکنان این تیم بیش از گذشته.

سرانجام شکست خانگی  نفت در برابر تراکتورسازی تبریز در هفته بیست و دوم هیئت مدیره این باشگاه را به جلسه‌ای فوری کشاند که خروجی آن اخراج آلفردو بود تا پیرمرد کهنه‌کار پرتغالی در حسرت کسب یک پیروزی با نفت، آبادان را ترک کند و طعم تلخ از حضور پرتغالی‌ها در کام آبادانی‌ها باقی بماند.

* فیروزی سومین مربی نفت در لیگ برتر

با اخراج آلفردو از نفت آبادان از گزینه‌های مختلفی از فیروز کریمی گرفته تا مهدی تارتار و پرویز مظلومی و ... برای هدایت نفتی‌ها نام برده می‌شد، اما سرانجام قرعه صندلی داغ طلایی‌پوشان به نام یک مربی بومی به نام علیرضا فیروزی رقم خورد تا مربی نام آشنای فوتبال آبادان به آرزوی چندین ساله حضور بر روی نیکمت سرمربی‌گری نفت آبادان برسد.

فیروزی در ابتدای حضورش قولی برای بقاء نداد اما از بکارگیری تمام و تلاش خود برای بقاء نفت در لیگ برتر سخن گفت.

* برکناری صالحی و حضور گودرزی بر مدیریت باشگاه

تغییرات نفت آبادان با اخراج آلفردو و حضور فیروزی به پایان نرسید و به یک باره خبر برکناری خلیل صالحی مدیرعامل این باشگاه به گوش رسید.

صالحی که در میانه‌های فصل جانشین علی حکمت شده بود این بار جای خود را به ناصر گودرزی داد که سابقه مدیریت بر باشگاه نفت آبادان در سال‌های گذشته را در کارنامه دارد.

نتایج ضعیف نفت آبادان در این فصل قربانیان زیادی را گرفته و این تیم با تغییر سه مدیرعامل، سه سرمربی و دو هیئت مدیره به همراه تغییرات فراوان داخلی که همگی در مدت زمانی شش ماهه اتفاق افتاد می‌رود تا رکوردی تاریخی در جابجایی‌ها را از خود به جای بگذارد.

جابجایی‌هایی که تاکنون هیچ سودی برای نفت آبادان و هواداران پرشورش در این فصل نداشته و طلایی‌پوشان با گذشت بیست و چهار هفته با 15 امتیاز در قعر جدول قرار دارند.

به هر حال باید دید پایان این تغییر و تحولات در مجموعه نفت آبادان چه زمانی فرا می‌رسد و ثبات به این مجموعه  باز خواهدگشت.

گزارش امید زباری

انتهای پیام/72008/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول