اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر بسیج دانشجویی دشتستان و تنگستان تشریح کرد

نقش مهم دانشجویان در اسلام طلبی مردم در زمان رژیم پهلوی

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر بسیج دانشجویی دشتستان و تنگستان گفت: در رژیم ستمشاهی با وجود سرکوب و گمراه‌سازی بالاخره دانشجویان در گرایش به اسلام و اسلام‌طلبی و اسلام‌خواهی کار خودشان را کردند و نقش خودشان را ایفا کردند.

نقش مهم دانشجویان در اسلام طلبی مردم در زمان رژیم پهلوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد‌جواد مهدوی مرتضوی صبح امروز در نشست علمی تخصصی انقلاب،جوانان و دانشجویان با موضوع نقش جوانان و دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی ر شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان با گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر وسالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت:امام خمینی(ره) با آوردن انقلاب اسلامی به کشورمان، استقلال و آزادی و شرف و عزت را بجای ذلت در مقابل بیگانگان برای ما به ارمغان آورد و این با وحدت کلمه مردم و تکیه به خدا و اعتماد به مردم میسر شد.

مهدوی مرتضوی با اشاره به نقش دانشجویان در قبل از انقلاب گفت: در رژیم ستمشاهی علی رغم سرکوب و فشار و گمراه سازی دستگاه‌های مختلف رژیم، بالاخره دانشجویان در گرایش به اسلام و اسلام طلبی و اسلام خواهی، کار خودشان را کردند و نقش خودشان را ایفا کردند.

وی افزود:  دانشجویان، فعالیت‌های اسلامی - سیاسی را به گونه‌های مختلف با قالب سیاسی مانند تظاهرات، اعتصابات، تدوین و نشر اعلامیه‌های سیاسی و... تا حرکت‌هایی که ظاهر محض دینی داشت، اما گرایش‌های سیاسی را در بطن خود پیش می‌برد، مانند تجمعات دینی و مذهبی که به اهداف و مقاصد دینی – سیاسی شکل می‌گرفت، برگزار می‌کردند.

مهدوی مرتضوی اظهار داشت: از اول شروع نهضت تا نزدیکی‌های پیروزی انقلاب یعنی اوایل سال 57 ، دانشجویان پیشتاز بودند، بعد پیشتازی شان را از دست دادند و وقتی مردم به صورت گروه‌های متراکم به خیابان‌ها آمدند و زندگی مردم و ذهن مردم و عمل مردم را فرا گرفت، مردم جلو افتادند اما جریان دانشجویی کشور، گرچه نقش پیشروی و پیشتازی خود را در انقلاب 57 از دست داد، برخلاف جریان روشنفکری، از همگامی با مردم باز نماندند و به نقش انفعالی و یا تخطئه کننده دست نزدند.

وی با اشاره به اینکه رژیم شاه می‌کوشید فکر و استعداد جوانان را به مسیری انحرافی سوق دهد تا آنان کمتر به سرنوشت کشور بیندیشند، افزود: جوانان در رژیم گذشته مورد بی‎مهری قرار می‌گرفتند و توانمندی‌ها و تواناییهای آنان نادیده گرفته می‎شد.

وی ادامه داد: خلاقیت، نوآوری و... جایی در رژیم گذشته نداشت، دغدغه اصلی آن رژیم، حاکم ساختن فرهنگ غربی در کشور و گرایش به غرب تحت لوای رسیدن به تمدن و پیشرفت بود با چنین تفکری فرهنگ دینی و ملی مورد بی توجهی قرار گرفته و با ارزش‌ها و باورهای دینی مقابله می‎شد و تلاش می کردند جوانان را با تشویق به فساد و مراکز فحشاء و دامن زدن به آن، نسبت به فرهنگ و سرنوشت کشور بی‎تفاوت کنند.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام عیسی راستگو نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهرم با اشاره به اسناد انقلاب پیرامون نقش دانشجویان در برپایی تظاهرات و مبارزه بر علیه نظام ستمشاهی پرداخته و نقش دانشجویان را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت دانست و همچنین نقش روحانیت را در آگاهی نسل جوان و دانشجو بسیار مهم و پرثمر خواند و دانشجویان را توصیه به مطالعه وصیت نامه امام و پیاده کردن آن در جامعه فرا خواند.

همچنین در پایان این مراسم از زحمات برادر عباسی مسئول سابق بسیج دانشجویی این دانشگاه تقدیر و سپس برادر رضا اسپید به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهرم معرفی شد.

انتهای پیام/66006/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول