اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر

7 جلد جدید دانشنامه استان بوشهر رونمایی شد

خبرگزاری فارس: در ادامه چاپ و انتشار دانشنامه استان بوشهر که توسط حوزه هنری در دست تهیه است، هفت جلد دیگر از این مجموعه با حضور مسئولان و علاقمندان به فرهنگ و هنر رونمایی شد.

7 جلد جدید دانشنامه استان بوشهر رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در مراسمی که صبح امروز در سالن شهید آوینی تبلیغات اسلامی بوشهر برگزار شد، از هفت کتاب مجموعه دانشنامه استان بوشهر با عنوان‌های «جغرافیای بوشهر» به نویسندگی عبدالحسین‌ کنی، «خاندان آل عصفور» به نویسندگی حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسینی، «مفتون» به نویسندگی عبدالمجید زنگویی، «اکولوژی خلیج فارس» به نویسندگی مهدی برنا، «فرهنگ واژگان محلی بوشهر» جلد سوم به کوشش فرید میرشکار، «آیت‌الله حجت» به نویسندگی حجت‌الاسلام مصطفی مرهونی، «سید مرتضی مجتهد اهرمی» به نویسندگی عبدالکریم مشایخ  رونمایی شد.

در این آئین، ابتدا فیلم کوتاه «بوشهر من» تهیه شده در حوزه هنری پخش شد و پس از آن سیدمحمد حسین سیدزاده رئیس حوزه هنری بوشهر در مورد روند دانشنامه توضیحاتی داد و گفت: در این راه با مشکلات زیادی روبرو شده‌ایم و خواهیم شد اما وقتی می‌بینم مولفین و نویسندگان و مترجمان عزیز هم استانی با چه شور و شوقی در این راه گام برمی‌دارند همه آن مشکلات را فراموش می‌کنم و حتی حاضر  نیستم آن‌ها را بیان کنم .

وی بیان کرد: مردم بوشهر مردمان قدرشناسی هستند و من و همکاران تا پایان این کار ادامه می‌دهیم و امیدوارم همه با هم این مجموعه را به انتها برسانیم .

در ادامه دکتر مشایخی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه بوشهر و حجت‌الاسلام مصطفی مرهونی از نویسندگان دانشنامه در خصوص کتاب خود و مجموعه دانشنامه ، سخنانی را ایراد کردند.

در پایان با حضور نویسندگان و مسئولان از هفت کتاب رونمایی شد و سپس تقدیم حاضرین در جلسه شد.

تالیف 10 جلد دیگر از مجموعه دانشنامه استان بوشهر به پایان رسیده است.

انتهای پیام/66006/ج20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول