اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

دهه فجر متعلق به تمام انسان‌های طالب عدالت است

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: دهه فجر متعلق به تمام انسان‌هایی است که برای معنویت، حاکمیت توحید، عدالت، اخلاق و آرمان‌های پیامبران الهی تلاش می‌کنند و در پی آزادی از اسارت شیاطین مستکبر هستند.

دهه فجر متعلق به تمام انسان‌های طالب عدالت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی بعد از ظهر امروز در همایش بین‌المللی ادیان توحیدی که در هتل عباسی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها متعلق به ایرانیان نیست، بلکه برای تمام انسان‌هایی که خواستار اخلاق و حاکمیت آرمان‌های دینی هستند، نویدبخش است.

وی با اشاره به تحولات جهان و به ویژه جهان اسلام خاطرنشان کرد: اگرچه برخی در جهان به دنبال این هستند که برداشت‌های متجددانه با عنوان لیبرال دموکراسی از این انقلاب‌ها ارائه کنند، اما این بیداری اسلامی در واقع گسترش تاریخی انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است.

استاندار اصفهان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری و استفاده از همین موضوع در همایش ادیان توحیدی گفت: ادیان الهی در زمینه کار و تولید نظرات متفاوتی دارند، اما می‌توان به روشنی در تاریخ اقتصادی مشاهده کرد که از زمانی که انسان دست خود را از آسمان قطع کرد و به مادیات روی آورد، مشکلات زیادی برای بشریت به وجود آمد.

وی ادامه داد: با قطع شدن دست انسان از پیامبران الهی، اومانیسم در تمامی عرصه‌ها از جمله فرهنگ، اقتصاد، اجتماع خودنمایی کرد و بشر با تکیه بر عقل خود به توانایی‌های خود غره شده و تصور کرد که با علوم محض می‌تواند سعادت آینده خود را رقم بزند.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: بعد از گذشت چند صد سال بشر از مکاتب لیبرالیسم و مارکسیسم، نتوانستند، وعده‌های خود را تحقق بخشیده و بشر را به سعادت برسانند، بلکه فساد، خشونت، جنگ، غارت و استثمار را برای بشریت به ارمغان آوردند که به دلیل فاصله گرفتن از خدا و اندیشه دینی بشر بوده است.

وی با اشاره به موضوع همایش ادیان توحیدی گفت: در اسلام کار و تولید بسیار ارزشمند و بهترین الگوی ما در این زمینه حضرت علی (ع) است که باغ‌ها و نخلستان‌های بسیاری را به وجود آوردند، اما به جای مال‌اندوزی، این سرمایه‌ها را در بدنه اجتماع توزیع می‌کردند.

استاندار اصفهان تأکید کرد: این مسئله با دنیای بشر امروزی که پول و ثروت را به هر بهانه‌ای جمع آوری می‌کند و بر همین اساس به استعمار و استثمار بشریت می‌پردازد، بسیار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه امروز نظم نوین جهانی بر پایه اندیشه دینی در حال شکل گیری است، تصریح کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند، بلکه باید در مدیریت جبهه جهانی با تمسک به پیشینه غنی و تاریخی خود مشارکت کنیم.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه ادیان توحیدی یکی از پشتوانه‌های بزرگ کشور است، گفت: این ظرفیت ارزشمند در قالب اتحاد ادیان باید به کار گرفته شود تا در مواجهه با نظم نوین جهانی بتوانیم به درستی عمل کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی اصفهان بیان کرد: در عصری که رهبر معظم انقلاب از آن به عصر تمدن‌سازی یاد کردند، لازم است با همکاری و همیاری، این فرهنگ و تمدن عظیم را به دنیا عرضه کنیم.

انتهای پیام/63008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول