اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کاهش 50 درصدی اعزام بیماران به استان‌های همجوار

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: اعزام بیماران از این استان به سایر استان‌ها و مناطق کشور در یک سال اخیر به نصف کاهش یافته است.

کاهش 50 درصدی اعزام بیماران به استان‌های همجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی در راستای برطرف کردن نیاز مردم استان به زیرشاخه‌های این مجموعه سعی کرده است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا پذیرش بیماران از سایر استان‌ها و حتی کشورهای همجوار به شکل مطلوب صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در همین راستا در کنار کاهش اعزام بیماران شاهد تجهیز مراکز بیمارستانی استان به امکانات مختلف هستیم تا رضایت مردم فراهم شود.

پورفرضی به کسب رتبه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در جشنواره شهید رجایی، کسب رتبه اول در پاسخ به نامه‌های مردم و رسیدگی به شکایات و کسب بیمارستان برتر و منتخب کشور به همت پرسنل زحمتکش بیمارستان امام اشاره کرد و افزود: در دومین جشنواره ملی حاکمیت بالینی که هفته گذشته برگزار شد، توانستیم رتبه ممتاز را به دست آوریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته بیمارستان علوی و امسال نیز بیمارستان امام اردبیل در این زمینه افتخارآفرینی کرد به طوریکه کسب این موفقیت‌ها زمینه گسترش خدمات کیفی را فراهم آورده است.

وی اضافه کرد:‌ اگر وضعیت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل را تا قبل از انقلاب اسلامی که فاقد رشته‌های فوق‌تخصصی و حتی تخصصی بوده است مورد ارزیابی قرار دهیم به خوبی در می‌یابیم که ما در حال حاضر به چه پیشرفت‌هایی دست یافتیم به طوریکه در حال حاضر در اکثر رشته‌ها به غیر از چهار رشته فوق‌تخصصی در استان شاهد حضور پزشکان مجرب و راه‌اندازی بخش‌های ویژه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: ما در حوزه آموزش در 1.5 سال گذشته کوشیدیم تا دانشکده داروسازی را با موافقت قطعی راه‌اندازی کنیم که پیش از این موافقت‌ها در ابتدای راه اصولی صادر می‌شد اما این بار در قدم اول سعی کردیم موافقت قطعی را دریافت کنیم.

پورفرضی از پذیرش 30 دانشجو در این دانشکده خبر داد و یادآور شد: مسئولان امر از سه مرحله امکانات دانشکده داروسازی ما بازدید کردند و قطعاً راه‌اندازی این دانشکده می‌تواند زمینه فعالیت کارخانه‌های داروسازی را همسو و هم هدف با این سیاست فراهم آورد.

جذب 30 فارغ‌التحصیل دندان‌پزشکی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی کلینیک دندان‌پزشکی در اردبیل با بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در همین راستا 30 نفر فارغ‌التحصیل رشته دندان‌پزشکی را در مقطع فوق‌تخصص و تکمیلی پذیرش کردیم تا زمینه ارایه خدمات مطلوب‌تر فراهم آید.

پورفرضی افزود: قرار است هفته آینده اطلاعیه سرویس‌دهی این کلینیک به اطلاع مردم برسد تا این مجموعه بتواند با تجهیزات پیشرفته دندان‌پزشکی، لیزر و رادیولوژی مدرن به مراجعان خدمات ارایه کند.

وی در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی رشته دندان‌پزشکی اطفال با جذب سه متخصص، ریشه و لثه و رادیولوژی دندان با جذب هفت متخصص و هیئت علمی مجرب به همراه پروتز خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا بتوانیم کارهای ماندگاری را انجام دهیم.

انتهای پیام/62006/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول