اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایرانشهر گفت: آنچه که در شرایط امروز باید بر روى آن تکیه کرد موضوع اتحاد و وحدت است و در این زمینه باید اقدام عملی کرد زیرا دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است.

دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی ظهر امروز در نشست صمیمی با روحانیت تشیع و تسنن شهرستان ایرانشهر با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در روز 22 بهمن با اتحاد و هم‌بستگی و تحت رهبری‌های داهیانه امام‌امت‌(ره) بر رژیم ستم‌شاهی و استکبار جهانی غلبه کرد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی افزود: همه ما باید زمینه حضور حداکثری مردم را در راهپیمایی 22 بهمن از طریق تریبون‌ها فراهم کنیم زیرا 22 بهمن روز نمایش قدرت ملت ایران است.

امام جمعه ایرانشهر بیان داشت: آنچه که در شرایط امروز باید بر روى آن تکیه کرد موضوع اتحاد و وحدت است و در این زمینه باید اقدام عملی کرد زیرا دنیاى اسلام محتاج وحدت و از بین بردن عوامل تفرقه است.

طاووسی ادامه داد: ایمان به مبادى و اصول و عقاید پسندیده است اما این نباید با نفى و تعرض به دیگران همراه باشد.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو انتخابات مهم یکی انتخاب رئیس جمهوری و دیگری انتخابات شوراها هستیم گفت: امامان جمعه و جماعات، مدیران و مدرسان مدارس دینی تشیع و تسنن در زمینه تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخاب باید تمام سعی و تلاش خود را بکنند و مسئولان موظفند زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات مهیا سازند.

امام جمعه ایرانشهر عنوان داشت: در مجموعه امت اسلامى باید احترام، حدود، حقوق و حرمت افراد حفظ شود.

طاووسی تصریح کرد: نباید از دشمنان مغرض و تفرقه‌افکن غفلت کرد، دشمنان امروز از همه امکانات و وسائل ارتباطى برای ایجاد تفرقه و آتش افروزی بین مردم استفاده می ‌کنند و باید آگاه و هوشیار بود تا در بین مردم و مسئولان، عده‌‌ای ابزار و آلت دست دشمن نشوند.

سیستان و بلوچستان کانون وحدت و انسجام جهان اسلام شده است

فرماندار ایرانشهر هم در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر در زمینه برگزاری این مراسم اظهار داشت: دهه فجر فرصتی بسیار پر بها برای همه مسلمانان به ویژه ایرانیان شد تا خشم خود را به تمامی توطئه‌های دشمنان نشان دهند چراکه مردمان این دیار قرآن و عترت را با هم پذیرا هستند.

رحمدل بامری گفت: دهه فجر فرصتی الهی شد تا مردم سیستان و بلوچستان پرتوی کوچک از نور دانش و ایمان خود را به همگان نشان دهند و این استان به برکات انقلاب، کانون وحدت و انسجام جهان اسلام شده است.

وی افزود: دهه فجر فرصتی است تا دستاوردها و خدمات ارزنده انقلاب به نمایش گذاشته شود و دنیا شاهد این همه تلاش و کوشش مسئولان نظام اسلامی ایران در طول دوران پر برکت انقلاب باشند.

فرماندار ایرانشهر بیان داشت: امیدواریم پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور در همه عرصه‌ها روز به‌ روز بیشتر شود و چشم دشمنان را خیره کند.

بامری بیان کرد: در ایام‌الله دهه فجر امسال نیز 76 پروژه با اعتباری بالغ بر 465 میلیارد ریال در حال راه‌اندازی است که زمینه اشتغال 960 نفر را فراهم کرده‌اند.

ایجاد تفرقه از اهداف شبکه‌های ماهواره‌ای است

سرپرست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت واحد ایرانشهر نیز در ادامه ضمن تبریک به مناسبت ایام‌الله دهه فجر گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ‏ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست و بنیانگذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏‌های مستضعفین را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند.

حجت‌الاسلام مهرداد محرری با اشاره به تحریکات قومی و مذهبی در بعد از انقلاب افزود: امروزه دنیای استکبار با تمام قوا در برابر اتحاد ملت و اخوت مذهبی فیمابین شیعه و اهل سنت ایستاده است و یکی از این ابزارها وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های ماهواره‌ای است که در اختیار آنها می‌باشد.

وی ادامه داد: تمامی این شبکه‌ها در اهداف مشترک هستند که مهم‌ترین این اهداف عبارتند از؛ ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی با انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان به نام اهل سنت و اعتقادات مذهبی اهل سنت به نام شیعیان، زیر سئوال بردن اصل ولایت‌فقیه و نظام جمهوری اسلامی، تخریب و توهین به بزرگان و مراجع شیعه و روحانیت اهل سنت به ویژه آنانی که در وحدت بین مذاهب کوشا هستند و عدم دشمنی با آمریکا و انگلیس و استکبار، در این شبکه‌ها چنین وانمود می‌شود که دشمن اصلی شیعه اهل سنت است و دشمن اصلی سنی هم شیعه است.

محرری افزود: برخی از دشمنان با ایجاد اختلافاتی سعی داشتند در جهان اسلام تنش‌هایی به وجود آورند که  این توطئه‌ها با درایت مقام معظم رهبری و فتوای ایشان مبنی بر حرمت به مقدسات، خنثی شد.

خدمات ارزنده نظام در منطقه بسیار قابل تقدیر است

امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه‌الزهرا ایرانشهر هم در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: امت اسلامی باید بدانند که دشمنان به سرکردگی آمریکا به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمانان و چپاول منابع و اموال کشورهای اسلامی هستند.

مولوی عبدالصمد کریمزایی افزود: وحدت، انسجام و همبستگی برای مسلمانان امری حیاتی است و تنها رمز موفقیت مسلمانان و پیروزی آنان بر استکبار و استعمار، متحد شدن امت اسلامی است.

وی بیان کرد: آمریکا در تلاش برای مصادره انقلاب‌های مردم مسلمان کشورهای منطقه است به همین سبب باید انقلابیون و ملت‌های اسلامی بدانند آمریکا اصلی‌ترین دشمن مسلمانان است.

امام جمعه اهل سنت مسجد فاطمه‌الزهرا ایرانشهر ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده‌ای در این منطقه صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

علی ملکی آهنگران فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر نیز به بیان گزارشی از عملکرد و دستگیری عوامل ناامنی و جرم جنایت‌ها در شهرستان پرداخت.

 محمد خالصی دادستان ایرانشهر هم در زمینه برخورد با این عوامل و لزوم کار فرهنگی در کنار برخورد قضایی تأکید کرد.

این نشست با حضور بیش از 100 نفر از ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسان مدارس دینی تشیع و تسنن و اعضای شورای تأمین شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

انتهای پیام/75002/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول