اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در یاسوج مطرح کرد

جای اسلام اجتماعی در کشور خالی است / نامه‌ای به علما خواهم نوشت

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نامه‌ای را برای ارسال به مراجع و علما تنظیم کرده‌ام و اکنون خواهم گفت که متن آن راجع‌به جای خالی اسلام اجتماعی در کشور است.

جای اسلام اجتماعی در کشور خالی است / نامه‌ای به علما خواهم نوشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن رضایی ظهر امروز در نشست با روحانیون و طلاب حوزه علمیه علی‌ابن موسی‌الرضای شهر یاسوج با بیان اینکه در ابعاد سه‌گانه اسلام فردی، اسلام سیاسی و اسلام اجتماعی، اکنون جای اسلام اجتماعی در کشور به نحوی که مدنظر اسلام ناب بوده خالی است، اظهار کرد: بسیاری از بد اخلاقی‌هایی که در کشور رواج دارد به دلیل غفلت از اسلام اجتماعی است.

رضایی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های کنونی من همین عدم توجه به مقوله اسلام اجتماعی است که در این ارتباط نامه‌ای را برای ارسال به محضر علما تنظیم کرده‌ام.

وی به ارتباط اسلام اجتماعی با بدنه جامعه اشاره کرد و گفت: در اسلام اجتماعی رفتار و کردار و معیشت و اقتصاد مردم مدنظر است و امروز ضرورت دارد که این بعد سوم را در کشور اسلامی خود احیا کنیم.

وی یکی از خطرات لحاظ نکردن اسلام اجتماعی را در متن جامعه از هم پاشیدگی خانواده‌ها دانست و گفت: باید در ضمیر خود تفکر کنیم که آیا این اخلاق و زندگی و فرهنگی که داریم اسلامی است یا نه، آن‌گاه متوجه خواهیم شد که جای اسلام اجتماعی در کشور آن‌گونه که باید وجود داشته باشد، خالی است.

رضایی با بیان اینکه نظم و انضباط موجب قوام و پایداری جامعه می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از منازعاتی که اکنون مشاهده می‌کنیم به دلیل فاصله گرفتن از اسلام اجتماعی و چسبیدن صرف به اسلام سیاسی و فردی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه اسلام می‌فرماید قبل از هر چیز بین خود را درست کنید، افزود: چه اشکالی دارد که رئیس‌جمهور و رئیس ‌قوه مقننه با هم اختلاف داشته باشند اما روابط را به گونه‌ای تنظیم کنند که منازعه و مجادله وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/2571/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول