اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شهرداری منطقه 20

مانور «آرامش، پناهگیری، آمادگی» در جنوب تهران برگزار شد

خبرگزاری فارس: ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 بر طبق یک سناریوی فرضی با نواختن زنگ زلزله، چگونگی اعلام خطر، پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری را توسط گروه دوام و اهالی محله ولی‌آباد شبیه‌سازی کرد.

مانور «آرامش، پناهگیری، آمادگی» در جنوب تهران برگزار شد

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، در مراسم مانور «آرامش، پناهگیری، آمادگی» اظهار داشت: در راستای سازماندهی مطلوب مدیریت بحران و همچنین تشکیل خانه‌های دوام در سرای محلات، ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20، بر طبق یک سناریوی فرضی با نواختن زنگ زلزله، چگونگی اعلام خطر، پناهگیری صحیح، تخلیه و خروج اضطراری را با همکاری گروه دوام و اهالی محله ولی‌آباد در سرای محله شبیه‌سازی کرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه 20 با اشاره به همکاری گروه دوام و حضور سازمان‌های تخصصی در مانور سرای محله ولی‌آباد از جمله آتش‌نشانی و اورژانس افزود: زلزله فرضی موجب زخمی شدن دو کودک شد که مصدومان به شیوه صحیح و درست به محل امن در محوطه انتقال داده شدند.

کریمی در پایان با اشاره به این‌که شهروندان و کادر عملیاتی آموزش‌های لازم درباره زلزله، نحوه واکنش، پناهگیری صحیح و تخلیه اضطراری را می‌گذرانند، تصریح کرد: به منظور آشنایی شرکت کنندگان در مانور از جمله پرسنل شاغل در سرای محله و ساکنان این محله با اصول ایمنی و آتش‌نشانی و روش‌های کنترل و پیشگیری از آتش‌سوزی، روش‌های استفاده از انواع خاموش کننده‌ها و نحوه اطفای حریق به وسیله کپسول‌های آتش‌نشانی به آن‌ها آموزش داده شد. 

انتهای‌پیام/2462/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول