اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی:

واحدهای سنگ‌شکن از محدوده بجنورد خارج شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی بر خروج واحدهای سنگ‌شکن و تولید ماسه از محدوده بجنورد تاکید کرد.

واحدهای سنگ‌شکن از محدوده بجنورد خارج شوند

حسین آبسالان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه واحدهای سنگ شکن باید از محدوده بجنورد خارج شوند، اظهار کرد: در بجنورد فعالیت این واحدها در آلوده شدن هوای این شهر را اجتناب‌ناپذیر خواند.

وی با اشاره به اینکه مذاکراتی نیز در این زمینه به فرمانداری برای خروج این واحدها انجام شده است، گفت: بر اساس قانون این واحدهای آلاینده به سبب نزدیکی به شهر باید سریع‌تر مکان فعالیت خود را تغییر دهند.

آبسالان در پاسخ به سئوالی درباره فعالیت سنگ شکن در اطراف روستای لنگر بجنورد اظهار کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه برای تغییر مکان این واحد در حال انجام است.

به گزارش فارس، اخیراً اهالی روستای لنگر در حوالی بجنورد از آنچه که فعالیت واحد سنگ شکن در محدوده این روستا بوده، انتقاد و خواستار رسیدگی مسئولان محیط زیست استان به این مشکل شدند.

دهیار روستای لنگر در این زمینه اظهار کرد: متأسفانه فعالیت سنگ شکن سلامت و اشتغال مردم لنگر که عمدتاً به کار کشاورزی مشغول بوده را به مخاطره انداخته است.

علی لنگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: ایجاد سنگ شکن در فاصله کمتر از 1000 متری روستا سبب آلودگی‌های جدی اعم از متراکم شدن گرد و خاک و همچنین سر و صدای ناشی از فعالیت این واحد به روستای لنگر شده است.

وی با اشاره به وجود 300 هکتار باغ انگور نزدیکی محل استقرار سنگ شکن گفت: شغل اصلی اهالی روستا باغداری و کشاورزی بوده متأسفانه به خاطر فعالیت این سنگ‌شکن خسارت‌های زیادی به این باغ‌ها وارد شده و با وجود نامه‌ها و اعتراضات شدید اهالی تاکنون هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است.

لنگری همچنین تردد ماشین آلات متعدد حمل ماسه در مسیر محور این روستا را مورد اشاره قرار داده و یادآور شد: با توجه به اینکه این محور با مشخصات روستایی بوده تردد بیش از اندازه ماشین آلات در این مسیر خلاف قانون بوده و تاکنون چندین تصادف جدی در این محور شده است.

وی همچنین نقش دستگاه‌های حافظ محیط زیست و متولیان ساماندهی سنگ شکن‌ها را در این زمینه برشمرد و خواستار لغو فعالیت این سنگ شکن به منظور جلوگیری از وارد شدن خسارت بیشتر به روستاییان شد.

به گزارش فارس، پیش از این نیز برخی از اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی بجنورد نسبت به صدور مجوز و فعالیت واحدهای سنگ شکن در اطراف این روستاها گلایه و بر جلوگیری از ممنوعیت فعالیت این واحدها به سبب آلودگی زیست محیطی و خسارت‌ها به اراضی کشاورزی تاکید کرده بودند.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول