اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد

آغاز دور جدید بارندگی‌ها از روز پنجشنبه در البرز

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره هواشناسی البرز گفت: آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که دور جدیدی از بارندگی‌ها به احتمال فراوان از روز پنجشنبه در این استان آغاز خواهد شد.

آغاز دور جدید بارندگی‌ها از روز پنجشنبه در البرز

منصور رحمانیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه طی ماه‌های اخیر در استان البرز به مانند دیگر استان‌های کشور شاهد افزایش آلاینده‌های جوی و ایجاد شرایط ناسالم بودیم که این امر حتی منجر به تعطیلی برخی از کلانشهرهای کشور از جمله کرج شد.

وی تصریح کرد: شرایط ناسالم جوی دلایل متعددی دارد که یکی از آنها کاهش میزان بارندگی‌ها و بارش برف است.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز افزود: به همین دلیل در طول پاییز و زمستان اگر با کاهش بارش باران و یا برف روبه‌رو باشیم، میزان آلاینده‌های جوّی افزایش یافته و آلودگی هوا را به دنبال خواهد داشت.

رحمانیان در پاسخ به این پرسش که آیا در روزهای آینده مانند ابتدای هفته جاری شاهد بارش باران و برف در استان البرز خواهیم بود؟ گفت: در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری شرایط پایداری بر آسمان استان البرز حاکم بود.

* افزایش آلاینده‌های جوی در استان البرز طی 2 روز اخیر

وی تصریح کرد: به همین در این روزها بر میزان آلاینده‌های هوا افزوده شد و تا حدودی نسبت به روزهای شنبه و یکشنبه آلودگی بیشتری را در جو تجربه کردیم.

مدیرکل اداره هواشناسی استان البرز متذکر شد: با این وجود داده‌های علمی و نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد که از عصر امروز سامانه بارشی جدیدی از غرب کشور فعال شده و این امر از روز پنجشنبه آسمان استان البرز را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

رحمانیان افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که از ظهر روز پنجشنبه با افزایش ابر، وزش باد و بالاخره باران روبه‌رو باشیم که این بارش‌ها در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود. امیدواریم این شرایط تا عصر روز جمعه در استان البرز تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/2302/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول