اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

بیشترین افزایش قیمت مرغ در کردستان اتفاق می‌افتد / نصب 277 هزار برچسب شبنم

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: قیمت مرغ در کردستان روندی افزایشی دارد تا جایی که اکنون گوشت مرغ با کیلویی 6 هزار و 610 تومان عرضه می‌شود.

بیشترین افزایش قیمت مرغ در کردستان اتفاق می‌افتد / نصب 277 هزار برچسب شبنم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریبرز دهقان سه‌شنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد قیمت مرغ درب مرغداری‌ها تا 3 هزار و 250 تومان نوسان داشت که اتحادیه مرغداران این قیمت را در دو هفته گذشته 4 هزار و 400 تومان تعیین کرد.

وی قیمت مصرف گوشت مرغ را تابع قیمت درب مرغداری آن دانست و اضافه کرد: در صورتی که برای این مهم و خروج مواد پروتئینی تصمیماتی اتخاذ نشود مشکلات جدی‌تری پیش می‌آید.

دهقان تصریح کرد: علاوه بر وجود انگیزه بالا برای خروج دام از استان کردستان به عراق، خروج ماهی قزل‌آلا و مواد پروتئینی هم اتفاق می‌افتد و این به دلیل تفاوت قیمت‌ها در دو طرف مرز است.

به گفته معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا در اوایل امسال در استان 6 هزار تومان بود که قیمت 24 هزار تومانی آن در عراق موجب شد تا قیمت این رقم ماهی در کردستان به 9 هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی در ادامه به اجرای طرح شبنم در استان کردستان اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که از مهرماه امسال اطلاع‌رسانی اجرای این طرح آغاز شده است، گفت: همزمان با اطلاع‌رسانی با بهره‌گیری از دو شرکت بخش خصوصی خوداظهاری کالاهای موجود فاقد برچسب شبنم نیز انجام شد.

دهقان پایان دی ماه را آخرین فرصت خوداظهاری کالاهای موجودی در واحدهای عرضه عنوان و خاطر نشان کرد: در طول مدت یاد شده تعداد 10 هزار و 341 مورد خوداظهاری در استان ثبت شده است.

وی یادآور شد: 277 هزار برچسب شبنم بر روی کالاهای دارای فاکتور معتبر و با تعریف قانونی نصب شده است که این روند هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با عنوان اینکه شهرستان‌های بانه و مریوان جزو طرح شبنم نیستند، بیشترین مشارکت در اجرای این طرح در استان را مربوط به شهرستان‌های سنندج، دیواندره، دهگلان و بیجار عنوان کرد.

وی در پایان با بیان این مطلب که برچسب شبنم بر کالاهای قاچاق نصب نمی‌شود، گفت: در مجموع استان کردستان در این طرح به نسبت سایر استان‌ها از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/79001/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول