اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هیئت داوران جشنواره ملی قصه‏گویی قرآنی:

صدا و سیما شبکه قصه‏گویی و قصه‏خوانی تاسیس کند

خبرگزاری فارس: هیئت داوران نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی آیات خواستار راه‏اندازی شبکه قصه‏گویی و قصه‏خوانی از سوی صدا و سیما شد.

صدا و سیما شبکه قصه‏گویی و قصه‏خوانی تاسیس کند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، شامگاه سه‌شنبه هیئت داوران نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی آیات شامل فروهر معدنی، علی‏اصغر خطیب‏زاده و اسماعیل همتی با صدور بیانیه‏ای اظهار کردند: در آستانه سی و پنجمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و شادباش به ملت بزرگ ایران و با گرامیداشت نام و یاد بنیان‏گذار جمهوری اسلامی ایران و آرزوی سلامتی رهبر معظم انقلاب، توجه حضار را به بیانیه نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی ( آیات) جلب می‏کنیم.

در این بیانیه می‏خوانیم: وقتی تاریخ ادبیات والای جهان را مرور می‏کنیم به این نتیجه دست می‏یابیم که برجسته‏ترین آثار ادبی جهان آثار دینی هستند و وقتی داستان‏های نقالان، پیران محافل و اقوام و پدر بزرگ‏ها و مادر بزرگ‏ها را مرور می‏کنیم، به این نتیجه دست می‏یابیم که رایج‏ترین آثار، دینی است.

در ادامه آمده است: وقتی داستان‏های مشهور، تاثیرگذار، سودمند و به خصوص کاربردی را مرور می‏کنیم، به این نتیجه می‏رسیم که آشناترین آنها داستان‏های دینی هستند و وقتی داستان‏های مورد علاقه مردمان عام و خاص روستاها، شهرها و کشورها را نیز مرور می‏کنیم، به این نتیجه دست می‏یابیم که آن داستان‏ها نیز دینی هستند.

در این بیانیه آمده است: بر این اساس، خوشحالیم که منظومه جشنواره‏های مربوط به قرآن و آیات گرانقدرش که به طور هدفمند و به منظور برگزاری در کشور عزیزمان طراحی شده، نخستین دوره خود را آغاز کرده است.

در بخش دیگری آمده است: برگزاری چنین جشنواره‏ای به سرزمین کویری و ادب‏پرور استان سمنان به میزبانی کهن‏شهر دامغان سپرده شده است و بنابراین وظیفه خود می‏دانیم تا با ابراز شادمانی از برگزاری این جشنواره در این استان و این شهر، از شرکت‏کنندگان پرتلاش و دانای قصه‏گویی و قصه‏خوانی قرآنی ابراز سپاس کنیم که مایه روحانیت و غنای این رویداد بزرگ شدند.

در این بیانیه، ابراز امیدواری شده است که این جشنواره به کوشش همه مسئولان و آگاهان به اهمیت قصه‏گویی و قصه‏خوانی، در سال‏های آینده در گستره‏ای وسیع‏تر و با آثاری غنی‏تر برگزار شود.

بر این اساس هیئت داوران نخستین جشنواره ملی قصه‏گویی و قصه‏خوانی آیات پیشنهاد داده‏اند که مسئولان مرتبط با این امر مهم، تمهیدی بیندیشند تا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شبکه‏ای فراگیر را با عنوان شبکه قصه‏گویی و قصه‏خوانی برای بهره‏مندی مردم ادب‏دوست ایران و منطقه تاسیس کند .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین با عنایت به اینکه توفیق روزافزون چنین جشنواره‏ای مرهون آموزش مستمر علاقه‏مندان به شرکت در آن است، اقدام مقتضی توسط مسئولان مبذول شود.

انتهای پیام/2249/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول