اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سنندج:

دین و سیاست در گفتمان انقلاب مکمل یکدیگرند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه شهرستان سنندج یکی از معیارهای گفتمان انقلاب اسلامی را پیوند دین و سیاست دانست و این دو را در جمهوری اسلامی مکمل ‌هم عنوان کرد.

دین و سیاست در گفتمان انقلاب مکمل یکدیگرند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج عبدالحسین یوسفی ظهر امروز در همایش جوانان، انقلاب اسلامی و خودباوری با تبیین نظرات امام راحل در خصوص شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی گفت: ایشان با درایت خاص خود این شعار را در انقلاب تثبیت کردند.

وی با تأکید بر اینکه تفکر و اندیشه جمهوری متأثر از اسلام است تصریح کرد: جمهوریت محتوایی‌است که در اسلام مفهوم پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج 4 معیار پیوند دین و سیاست، خدامحوری، استمرار حرکت انبیا و دفاع از مظلومیت را مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب عنوان کرد.

یوسفی با تاکید بر اینکه هر انقلابی گفتمانی را برای خود ترسیم کرده و در اساسنامه خود مقرر می‌کند که با چه معیارهایی پایه ریزی شود، انقلاب اسلامی را گفتمان برتر دنیا دانست.

وی معیار پیوند دین و سیاست را اساسی‌ترین ملاک گفتمان انقلاب دانست و افزود: دینی که در ابعاد مختلف زندگی‌انسان فراگیر نشده و با سیاست پیوند نخورد، دین‌واقعی نبوده و همان سکولاریسم است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج پیوند این دو را ناگسستنی عنوان کرد و با اشاره به بیانات امام راحل در این خصوص تصریح کرد: آنهایی که دین و سیاست را از هم جدا می‌کنند ضددین و کور هستند.

یوسفی با بیان اینکه انقلاب‌ها در طول تاریخ بر اساس مرام و مسلک‌های متفاوتی شکل گرفتند اظهار کرد: برخی از این انقلاب‌ها با شعار خاصی شروع و در حین پیروزی یا پس از آن دچار انحرافات جدی شد و با خروج از مسیر اصلی به راه ناصواب کشیده شدند.

وی انقلاب اسلامی ایران را متفاوت از باقی انقلاب‌ها و الگو گرفته از سنت پیامبر(ص) عنوان کرد.

یوسفی در تشریح معیار خدامحوری انقلاب اسلامی در نظر گرفتن خداوند سبحان را به عنوان مبدا اصلی و نقطه آغازین حرکت انسان‌ها بیان کرد.

وی همچنین دفاع از مظلومان را دیگر شاخص بزرگ گفتمان انقلاب دانست.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با اشاره به معیار استمرار حرکت انبیا، ولایت فقیه را نمود بارز ادامه مسیر پیامبران دانست و گفت: قدرت ولایت با اجابت دعوت وی از سوی مردم و حضور شکوهمند آنها در صحنه‌های مختلف ثابت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم ورزش در رشد و تعالی جوانان نخستین وظیفه متولیان این بخش را سوق دادن جوانان به ورزش عنوان کرد.

یوسفی با اشاره به احداث 9 سالن ورزشی از محل اعتبارات سپاه و بسیج تصریح کرد: کار ساخت برخی از این پروژه‌ها انجام و بقیه در حال اتمام است.

فرمانده سپاه شهرستان سنندج با تاکید بر اینکه با تندرستی جوانان و ترویج روحیه نشاط در میان آنها می‌توان جامعه‌ای سرزنده و پویا داشت تاکید کرد: چنانچه بسیج‌سازندگی زمین در اختیار داشته باشد آنرا برای احداث مکان ورزشی در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد داد.

وی در پایان با بیان اینکه یک فرد ورزشکار می‌تواند رزمنده نیز باشد دلیل این امر را وجود خودباوری، عزت‌نفس و معرفت پهلوانی در میان ورزشکاران عنوان کرد.

انتهای پیام/79012/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول