اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی:

سرم‌های درمانی موسسه رازی آماده عرضه به کشورهای منطقه است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: امسال برای اولین بار سرم‌های درمانی موسسه رازی آماده عرضه به کشورهای منطقه است.

سرم‌های درمانی موسسه رازی آماده عرضه به کشورهای منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، هادی فامیل قدکچی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسسه سرم‌سازی رازی بدون نیاز به دانشمندان خارجی توانسته به توسعه و پیشرفت خود ادامه دهد و امروز موفق شده است که در ساخت و تولید بسیاری از واکسن‌ها پیشگام باشد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 70 نوع فرآورده بیولوژیک و سرم درمانی در این موسسه تولید می‌شود. موسسه سرم‌سازی رازی دارای دانش فنی است که بسیاری از کشورهای منطقه درخواست انتقال این دانش فنی را دارند.

قدکچی تأکید کرد: ما با تولیدات خود توانسته‌ایم نیاز کشور را تأمین کرده و در راستای توسعه سلامت مردم و جامعه گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه فروش این واکسن‌ها نمی‌تواند نیاز مالی این موسسه را برطرف نماید گفت: این سرم‌ها با قیمت‌های بسیار ناچیزی در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد به طوری که نمی‌توانیم از فروش این واکسن‌ها نیازهای مالی موسسه را تأمین کنیم.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در حوزه دامی 95 درصد واکسن‌های دامی در این موسسه تولید می‌شود.

قدکچی با تأکید بر اینکه ما در ابتدای راه هستیم افزود: هم‌اکنون تولید واکسن‌های mmr، فلج اطفال، سرم‌های درمانی ضد مار و عقرب‌زدگی و ... در انحصار این موسسه است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح کلان دستیابی به دانش فنی توسط این موسسه خبر داد و عنوان داشت: طرح کلان دستیابی به دانش فنی را مصوب کردیم که در این راستا نزدیک به 40 پروژه را آغاز کرده‌ایم که به زودی وارد بازار خواهد شد.

قدکچی در ادامه همچنین به میزان صادرات محصولات این موسسه به کشورهای متقاضی اشاره کرد و گفت: امسال صادرات رسمی ما در بخش حجیمی صورت نگرفته است اما به دنبال ثبت واکسن در کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان، عراق و آسیای میانه هستیم.

وی بحث صادرات محصولات این موسسه را یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی عنوان کرد که باید هر چه سریع‌تر ساماندهی شود.

قدکچی گفت: ما در شش استان کشور شعبه‌های این موسسه را داریم که براساس نیازهای استراتژیک تعریف شده فعالیت می‌کنند. این شعبه‌ها بخشی از نیازهای کشور را تأمین می‌کنند.

قدکچی در ادامه بر حفظ دانش فنی و تأمین نیروی انسانی ماهر و کارآمد تأکید کرد.

وی تولید فرآورده‌های بیولوژیک مصرف انسان، دام، طیور و آبزیان، تولید آنتی‌ژن‌ها و کیت‌های تشخیصی، تحقیق در زمینه بیماری‌های دام، طیور، ‌زنبور عسل،‌ پژوهش و تحقیق و تشخیص مرجع برای بیماری‌های عفونی دام، طیور، زنبور عسل و بیماری‌های مشترک را از جمله عملکردهای این موسسه عنوان کرد.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی تأکید کرد: یکی از اهداف ما اجرای طرح کلان، ایجاد مدیریت دانش فنی تولید واکسن است. هدف از اجرای این طرح کلان ایجاد یک مدیریت دانش فنی تولید واکسن در کشور است و در صورتی که با تلاش محققان موسسه، دانش فنی واکسن‌های جدید دامی ایجاد شود، آن واکسن‌ها را می‌توان در بخش دولتی و یا خصوصی کشور به تولید انبوه رسانید.

قدکچی افزود: پروژه‌های توسعه‌ای دانش فنی که دارای بستر لازم برای اجرا می‌باشند در موسسه سازماندهی و مدیریت خواهند شد. برای اجرای پروژه‌ها باید تمامی محققان موسسه و شعب به صورت تیمی با دانشگاه‌ها همکاری کنند.

وی گفت: موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی آمادگی لازم برای اجرای کلیه پروژه‌های رسیده در فراخوان طرح کلان کسب دانش فنی واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک را دارد.

وی ادامه داد: اجرای طرح کلان ملی تولید واکسن‌های دام، طیور و آبزیان با 15 طرح آغاز شد اما هم‌اکنون بالغ  بر40 پروژه در اختیار این موسسه قرار دارد که با اولویت‌بندی، پیگیری و دنبال می‌شود.

رئیس موسسه سرم‌سازی رازی افزود: موسسه رازی پیشتاز پژوهش محصول‌محور بوده و توانسته از نتایج تحقیقات، انواع واکسن‌ها، سرم‌ها و آنتی‌ژن‌ها را سالیان متمادی در کشور تولید نماید.

وی با اشاره به افزایش تخصیص اعتبارات موسسه در حوزه تولید درسال تولید ملی در مقایسه با سال قبل گفت: رویکرد ما استفاده بهینه از اعتبارات برای تولید محصولات بیشتر و حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی محصول‌محور می‌باشد.

قدکچی افزود: از دیگر اهداف دنبال شده این موسسه تعامل و استفاده از تجارب سایر کشورها در حوزه تولیدات مرتبط با موسسه است و در همین موضوع با تلاش حوزه مدیریت گروهی برای کسب دانش فنی و آموزش GMP به کشور کره جنوبی اعزام شدند. این اقدام به منظور حفظ و ارتقای کیفیت تولیدات موسسه و افزایش روزافزون این تولیدات، ادامه خواهد داشت.

در این موسسه 1200 نفر نیروی انسانی که شامل 110 نفر عضو هیئت علمی، 400 نفر کارشناس و کارشناس ارشد و 750 نفر نیروی کاردان و مجرب مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/2302/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول