اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی استان یزد آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای محلی استان یزد امروز در ابرکوه آغاز شد.

نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی استان یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، با حضور گروه‌هایی از استان‌های کرمان، فارس، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان و یک گروه از شهرستان ابرکوه، نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای محلی کار خود را آغاز کرد.

این جشنواره در روزهای 15 و 16 بهمن به ارائه برنامه‌های خود در سالن معلم می‌پردازد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه در افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: هنر نقش ارزنده و والایی به لحاظ زیباشناختی و درک موهبت‌های الهی ایفا می‌کند و در این میان موسیقی به عنوان شاهکار خلقت با برانگیختن عواطف انسان باعث ارتقای زیبایی و معنویت می‌شود.

محمدجواد عادل افزود: جشنواره منطقه‌ای آواها و نواها فرصتی مناسب برای به تصویر کشیدن هنر متعهد است، هنری که علاوه بر ایجاد روح معنویت در عرصه کار و تلاش توانسته است در رونق‌بخشی در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی در سالیان متمادی موفق عمل کند.

عادل با اشاره به ویژگی‌های خاص هنری همچنین موسیقی سنتی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: از مواجهه این هنر اصیل در ابرکوه و آن هم در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی می‌توان در شناخت بهتر و کامل‌تر این هنر بهره برد.

وی همچنین از تلاش دست‌اندرکاران و هنرمندان شهرستان برای برگزاری این جشنواره تقدیر کرد و از گروه‌های موسیقی که دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای اجرای برنامه پذیرفته‌اند، قدردانی کرد.

عادل در این مراسم همچنین پیام امام جمعه شهرستان را نیز قرائت کرد.

در قسمت‌هایی از پیام حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی آمده است: پیام موسیقی سالم این است که انسان باید در هر زمان فرصت را برای از خود رستن و به خدا پیوستن، مغتنم بشمارد.

در این راستا حتی صدای دلنواز چشمه‌ساران و جویبارها و نغمه‌های خوش آواز بلبلان در شاخسارها که نمادی از موسیقی طبیعت هستند با ما حرف می‌زنند و پیام توحید در نظام تکوین را ابلاغ می‌دارند.

وقتی سکوت معنادار و آرامش بخش شب که موجب شنیده شدن سخن ستارگان با دلدادگان به حق است، همه و همه متفق القولند که «آهوان صحرایی، ماهیان دریایی، جملگی همی گویند: لا اله الا الله».

انتهای پیام/2464/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول