اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الوطن: پیشنهاد «معاذ الخطیب» اقدامی مثبت اما دیرهنگام است

خبرگزاری فارس: روزنامه الوطن سوریه که نزدیک به حکومت است طرح پیشنهاد معاذ الخطیب برای گفت‌وگو را مهم اما خیلی دیرهنگام خواند.

الوطن: پیشنهاد «معاذ الخطیب» اقدامی مثبت اما دیرهنگام است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الحیات»، روزنامه الوطن سوریه پیشنهاد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف معارضان خارج نشین سوریه را از لحاظ سیاسی مهم خواند اما طرح این پیشنهاد را خیلی دیرهنگام دانست.

این روزنامه نزدیک به دولت سوریه تأکید که سخنان خطیب کارآمد نیست و حداقل توانایی برای ایجاد گفت‌وگو را ندارد و می‌توان آن را مانوری سیاسی دانست که خطیب برای جبران حمایت از کشتارهای جبهه النصره در سوریه به کار گرفته است.

روزنامه الوطن نوشت: سخنان خطیب با وجود اهمیت سیاسی اما دو سال با تأخیر مطرح شده و طی این دو سال سوریه خیلی چیزها را از دست داد که نتیجه لجبازی و خودداری معارضان از گفت‌وگو است.

اکنون توپ دیگر در میدان حکومت نیست زیرا حکومت پیشتر پیشنهاد مذاکره را مطرح کرد اما پاسخی دریافت نکرد و توپ در میدان کسانی است که با گفت‌وگو مخالف بوده‌اند و با گذاشتن شرط های مختلف برای مذاکره جان هزاران سوری را به خطر انداخته اند و اقتصاد کشور را نابود کرده‌اند و همه اینها جز ویرانی سوریه نتیجه دیگری نداشته است.

این روزنامه گزارش داد: بحران سوریه تنها با گفت‌وگو با همه سوری‌ها و قانع کردن آنها که حکومت و معارضان برای مبارزه با تروریست متحد خواهند شد امکان پذیر است.

در آن صورت حکومت و معارضان جزء اولین حامیان حقوق همه سوری‌ها خواهند بود و از تصمیمی که مردم در انتخاباتی آزاد اتخاذ می‌کنند حمایت خواهند کرد تا سوریه‌ای آزاد و مدرن و بهرمند از دموکراسی را ایجاد کنند.

معاذ الخطیب چندی پیش در حاشیه نشست سالانه امنیت در مونیخ آمادگی معارضان را برای گفت‌وگو با حکومت سوریه اعلام کرده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول