اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقبال فرانسه از پیشنهاد معاذ‌الخطیب برای مذاکره با دمشق

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی با استقبال از پیشنهاد رئیس ائتلاف مخالفان سوریه برای مذاکره با دولت دمشق اعلام کرد که بشار اسد جایی در آینده دولت سوریه ندارد.

استقبال فرانسه از پیشنهاد معاذ‌الخطیب برای مذاکره با دمشق

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «اطلس اینفو»، «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه و «ناصر جوده» همتای اردنی وی روز گذشته از پیشنهاد اخیر «احمد معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف مخالفان سوریه برای مذاکره مشروط با دولت دمشق استقبال کردند.

وزیر امور خارجه فرانسه در اظهاراتی معاذ الخطیب را فردی با اراده خواند و اعلام کرد: «این پیشنهادی بسیار قابل توجه است. ما برای مواضعی که این ائتلاف اتخاذ می‌کند، احترام زیادی قائل هستیم و به همین دلیل از این پیشنهاد کاملا حمایت می‌کنیم.»

وی افزود: «واژه «انتقال» که در توافقنامه ژنو به آن اشاره شده است، به این معناست که بشار اسد جایی در دولت آینده سوریه ندارد.»

ناصر جوده نیز به نوبه خود اعلام کرد: «معاذ الخطیب مواضعی باز و شفاف دارد. برای یافتن راه حلی سیاسی در سوریه باید بسیار تلاش کرد. ما همواره این را گفته‌ایم.»

احمد معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف مخالفان سوریه اخیرا در پیشنهادی از آمادگی‌ خود برای مذاکره با دولت سوریه خبر داد.

انتهای پیام/ر.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول