اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

مقدمات جشن عشایر در کهگیلویه فراهم است/ روزی به یاد ماندنی در صحرای «کلاچو» داریم

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه با اشاره به برگزاری جشن عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان کهگیلویه گفت: مقدمات اجرای این جشن به خوبی فراهم شده است.

مقدمات جشن عشایر در کهگیلویه فراهم است/ روزی به یاد ماندنی در صحرای «کلاچو» داریم

ابراهیم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به برگزاری جشن بزرگ عشایر در این شهرستان اظهار داشت: مقدمات انجام این جشن بزرگ با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم شده است.

فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: چند گزینه برای برگزاری این جشن پیش‌بینی شده بود که در نهایت صحرای کلاچوی کهگیلویه برای انجام این جشن مشخص شد.

جعفری با اشاره به این‌که از زمانی که برگزاری جشن عشایر استان به شهرستان کهگیلویه واگذار شد تمام دستگاه‌ها با محوریت امور عشایری دست به کار شدند و مقدمات کار را فراهم ساختند، افزود: زحمات شبانه‌روزی همکاران ما در این شهرستان برای برگزاری جشن قابل تقدیر است.

وی افزود: در همین راستا چندین نشست در سطح شهرستان با نهادها و دهیاری‌های شهرستان برگزار شد تا برنامه‌های این جشن با بالاترین کیفیت و به بهترین نحو برگزار شوند.

جعفری خاطرنشان کرد: این جشن چهارشنبه 18 بهمن‌ماه از ساعت 8 صبح در محل پتروشیمی دهدشت واقع در صحرای زیبای کلاچو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نصب سیاه چادرهای عشایری و ابزار و ادوات عشایری به صورت نمادین در این مکان انجام شده و در طول اجرای این جشن برنامه‌های مختلفی همچون رقص عشایری، شاهنامه خوانی و بازی‌های محلی همچون گرنا، کلکله برد و چوکلی انجام می‌شود.

رئیس شورای اداری شهرستان کهگیلویه از همه عشایر استان و نمایندگان آن‌ها خواست تا در این جشن که نمادی از وحدت و یکپارچگی عشایر است، شرکت کنند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: نظیر چنین جشن‌هایی باید با شکوه هر چه تمام‌تر و به صورت متوالی در طول سال انجام گیرد تا باعث تقویت روحیه همدلی و مودت هم استانی‌ها و عشایر شود.

انتهای پیام/82008/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول