اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز دهه مبارک فجر

کتابخانه مشارکتی روستای آلیکو افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در ششمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی کتابخانه مشارکتی روستای آلیکوه در شهرستان اردل راه‌اندازی شد.

کتابخانه مشارکتی روستای آلیکو افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اردل پیش ازظهر امروز در این مراسم اظهار داشت: این کتابخانه با مشارکت دهیاری روستا در محل دهیاری با زیربنای 90 مترمربع دائر شده است.

مصطفی انصاری افزود: در سال 89 توسط یک فرد خیر یک هزار متر مربع زمین برای ساخت این کتابخانه به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف مردم و به ویژه نوجوانان و جوانان نهادینه شود، جامعه پویا و شاداب شده و از نظر علمی ارتقا خواهد یافت.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان اردل افزود: برای اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی در بین مردم گسترش یابد باید زیرساخت‌های لازم و سخت‌افزارهای فرهنگی را فراهم کرد و سپس به امور نرم‌افزاری و ترویج فرهنگ مطالعه پرداخت که در این زمینه برنامه‌هایی را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، افزود: تمام دستگاه‌های فرهنگی نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی مسئولند و باید با تدابیر لازم نسبت به این مهم اهتمام ورزند.

انصاری با بیان اینکه تحصیل علم و دانش در هر عصری و برای هر فردی از ضروریات است، ابراز داشت: باید دولت، نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ مطالعه و به خصوص فراهم آوردن امکانات لازم برای دستیابی به این هدف را فراهم آورد.

در ششمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کتابخانه مشارکتی روستای آلیکوه در شهرستان اردل با حضور جمعی از مسئولان راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/68001/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول