اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

انقلاب اسلامی ارزش زنان را نمایان‌تر کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار چرام با اشاره به جایگاه زنان قبل از انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی ارزش و شخصیت زنان را نمایان‌تر کرد.

انقلاب اسلامی ارزش زنان را نمایان‌تر کرد

 علی‌رضا نیکروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در چرام با اشاره به جایگاه زنان قبل از انقلاب و با بیان این‌که در برخی کشورها زنان حق رأی نداشتند، اظهار کرد: با آمدن امام خمینی (ره)، زنان در جامعه‌ای که خیرات و سعادت آن به دست زنان است ظاهر شدند.

فرماندار چرام تصریح کرد: زنان به عنوان مربی جامعه در عرصه‌های مختلف اجتماعی، راهپیمایی‌های مختلف و حضور در عرصه سپاه مقدس، با اهدای طلا و جواهرات خود به رزمندگان نقش خود را در انقلاب نمایان‌تر کردند.

وی با بیان این‌که در عرصه علمی امروز زنان در کشور ما مستقل عمل می‌کنند، عنوان داشت: زنان در عرصه علمی چنان رشد کرده‌اند که در جمهوری اسلامی در اعتلا قرار می‌گیرند.

این مسئول زنان امروز را در دستگاه قضایی، آموزش و پرورش، در بیمارستان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و در کار تولیدی و اقتصادی جلوتر از مردان دانست.

نیکروز این امر را به برکت انقلاب اسلامی ذکر کرد و ابراز داشت: امام خمینی (ره)، شخصیت زن را که در دوران رژیم گذشته به عنوان یک کالای بی‌ارزش مورد استفاده قرار می‌گرفت، تغییر داد.

وی با ذکر این فرمایش از امام خمینی (ره) که «امروز زنان ما، دوشادوش مردان حرکت می‌کنند»، گفت: امروز زنان ما در عرصه تولید علم، اقتصاد و فرهنگ مقام اول را به خود اختصاص داده‌اند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با اشاره به تربیت فرزندان والا توسط مادران شهید، خاطرنشان کرد: اگر مادران شهدا در دفاع مقدس نبودند که انسان‌های والایی تربیت کرده و به جبهه بفرستند، شاید جامعه ما به شکل دیگری بود.

این مسئول احیاگری شخصیت زن را موردی دانست که امام به عنوان یک رهبر نهضت بر آن تأکید داشت و متذکر شد: رهبریت امام یکی از ویژگی‌های انقلاب بود، یعنی امام(ره) توانست با نفوذ معنوی خود مردم را بر علیه شاه و استکبار جهانی بسیج کند.

رئیس شورای اداری شهرستان چرام انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) را مکمل یکدیگر دانست و با بیان این‌که هر جا نام انقلاب هست، نام امام هم جاری است، تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت ولایت مطلقه فقیه که امام طراحی کرده است تداوم دارد.

انتهای پیام/82002/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول