اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه در جشنواره منطقه‌ای آواها و نواها:

نماد دینداری بی‌توجهی به نیازهای روحی نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: نماد دینداری و ولایت‌مداری بی‌توجهی به خواسته‌ها و نیازهای روحی جامعه نیست.

نماد دینداری بی‌توجهی به نیازهای روحی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای آواها و نواهای محلی استان یزد در ابرکوه اظهار داشت: خداوند به زیبایی اهمیت داده، خود زیباست و زیبایی‌ها را دوست دارد.

وی افزود: نفس زینت‌آرایی و تنوع‌طلبی که مبدأ نشاط و شادمانی است در اسلام محکوم و مطرود نیست و هنر نیز که نماد زیبایی‌ها است در صورتی که عامل محرک انسان برای رسیدن به ارزش‌های والای انسانی باشد، پذیرفته است.

حسینی ادامه داد: همه باید از هنر ارزشی که نماد توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه و خلاقیت‌های درونی و خدادادی است، حمایت کنیم و در راه شکوفایی و عینیت‌بخشی به این انگیزه‌ها تلاش کنیم.

وی گفت: مبحث هنر در تمام زمینه‌ها مقوله‌ای است که نباید از دیدگاه انسان‌های با بصیرت پوشیده بماند و نباید چشم خود را بر روی نیازهای روحی، عاطفی، اخلاقی و اجتماعی جامعه بست.

حسینی ابراز داشت: معتقدیم که به فرمایش بزرگان دین، همه چیز به جای خویش نیکوست، به وقت عزای اهل بیت (ع)، سوگواری و به وقت شادی آنان باید مروج شادی مشروع و ارزشی بود.

وی افزود: جلوه و نماد ولایت‌مداری، غم‌پروری و افسردگی و نماد دینداری در بی‌توجهی به نیازهای روحی نیست و باید زمینه را برای شادی مردم با فعالیت‌های ارزشی فراهم کرد و یکی از سرفصل‌های شادی همگان، جشن‌های مردمی دهه فجر است که مردم با روحیه بالا در روز پایانی این دهه با حضور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن حضور پیدا می‌کنند.

حسینی در مورد پیشنهاد مدیرکل ارشاد اسلامی در مورد ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره منطقه‌ای آواها و نواها در شهرستان ابرکوه اظهار داشت: هر برنامه‌ای که بتواند باعث درخشش نام ابرکوه به عنوان شهرستانی تاریخی و فرهنگی در کشور شود و شهرستان نیز قدرت اجرای آن را در خود ببیند، مورد تأیید و حمایت قرار می‌گیرد  و امید داریم که با اجرای برنامه‌هایی در خور، این شهرستان را به جایگاه واقعی خود باز گردانیم.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول