اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خبر داد

برپایی بازارچه صنایع دستی در بروجن

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی بازارچه‌های دائمی و فصلی صنایع دستی در شهرستان بروجن خبر داد.

برپایی بازارچه صنایع دستی در بروجن

مهرداد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این بازارچه‌ها در مناطق گردشگر‌پذیر شهرستان بروجن راه‌اندازی می‌شوند.

وی افزود: در راستای توسعه و ترویج صنایع دستی در بروجن نشست‌های خوبی را با فرماندار و شهردار بروجن داشته‌ایم و در این زمینه به توافقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

رئیسی از تمایل این اداره کل برای راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در چشمه سیاه‌سرد و پارک گردشگری بروجن خبر داد و تصریح کرد: این امر در آشنایی بیشتر گردشگران با صنایع دستی و همچنین معرفی آداب و رسوم محلی این شهرستان تاثیر‌گذار است.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ایجاد اشتغال مستمر، عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و تشویق جوانان به ایجاد کارگاه‌های صنایع دستی از جمله اهداف این اداره کل برای برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در شهرستان بروجن است.

وی بر ضرورت توجه بیش از پیش به صنایع دستی تأکید کرد و گفت: جهان امروز مدیون تمدن‌هایی است که طی اعصار متمادی خردورزی بشر را گسترش داده‌اند، این توسعه فکری بانیان و صاحبان تمدن‌ها بیش از همه خود را در محصولات و نمودهای قومی و تمدنی آنها نشان داده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: صنایع دستی از تبار همین نمودهای فرهنگی و تمدنی هستند که با آنها می‌توانیم زیست تاریخی، فرهنگی، اقتصادی و ... اقوام و جوامع مختلف جهان را بشناسیم و بشناسانیم، از این رو صنایع دستی بخش مهمی از سابقه، هویت و شناسنامه بشر را با خود دارد و به دوش می‌کشد.

وی با بیان اینکه مردم از صنایع دستی با دیگر کشورها آشنا می‌شوند، اضافه کرد: حتی صنایع دستی یکی از طرق گفت‌وگو محسوب می‎شود، گفتمان صنایع دستی در حال حاضر گفتمان مسلط بر رویدادهای فرهنگی دنیا است.

انتهای پیام/68005/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول