اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

توزیع هدایای مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده ورزقان

خبرگزاری فارس: هدایای مقام معظم رهبری به مادران باردار و شیرده در مناطق ورزقان در مناطق زلزله‌زده ورزقان توزیع شد.

توزیع هدایای مقام معظم رهبری در مناطق زلزله‌زده ورزقان

محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ورزقان گفت: مقدار اقلام موادغذایی به ارزش حدود 200 هزار تومان بین 200 نفر از مادران باردار و شیرده ورزقان توزیع شد.

وی هدف از این کار را بهبود وضعیت تغذیه زنان باردار و شیرده و پیشگیری از تولد نوزادان کم وزن و ارتقای سلامت مادران باردار و شیرده اعلام کرد.

میرزاپور گفت: در هر مرحله توزیع حدود 400 میلیون تومان ارزش موادغذایی و پروتیئنی است که در بین جمعیت روستایی و شهری واجد الشرایط ورزقان توزیع می‌شود.

وی، تعداد مراکز بهداشتی درمانی شهرستان را هشت باب و تعداد خانه‌های بهداشت دائمی را 46 باب ذکر کرد و افزود: در شهرستان ورزقان 43 روستا به صورت اقماری و 73 روستا به صورت سیار زیرپوشش این خانه‌ها و مراکز هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ورزقان، از استقرار اکیپ بهداشتی درمانی در روستاهای بالای 20 خانوار زلزله‌دیده خبر داد و گفت: این اکیپ‌های بهداشتی درمانی در روستاهای زلزله‌زده با سمپاشی اطراف اقامتگاه روستاییان و نیز توزیع دارو در خدمت این اهالی بوده تا مردم در ارائه خدمات بهداشتی درمانی مطلوب با مشکل مواجه نشوند.

وی، میزان خسارت وارده در حیطه بهداشت و درمان را تخریب یک باب ساختمان مرکز بهداشتی درمانی و هشت باب ساختمان خانه بهداشت روستایی همچنین آسیب 50 درصد 20 خانه بهداشت دیگر عنوان کرد.

انتهای پیام/60002/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول