اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت مستند امیر سرتیپ محمد جوادی در همدان کلید خورد

خبرگزاری فارس: ساخت مستندی «محمد جوادی» از امیران ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس آغاز شد.

ساخت مستند امیر سرتیپ محمد جوادی در همدان کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، امین لطفی‌شهپر اظهار داشت: مراحل تصویربرداری پس از تحقیق و پیش از تولید بر اساس زندگی و رشادت‌های امیر جوادی در دوران هشت ساله دفاع مقدس در همدان کلید خورد.

وی گفت: سرتیپ محمد جوادی متولد 1314 همدان، تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همدان گذراند، دوره متوسطه را در مدرسه دارالفنون و مروی تهران پشت سر گذاشت، سپس وارد دانشکده افسری شد، پس از طی دوره سه ساله دانشکده افسری برای گذراندن دوره مقدماتی پیاده به شیراز اعزام شد.

کارشناس واحد هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ادامه داد: پس از پشت سر گذاشتن دوره مقدماتی با درجه ستوان دومی در تیپ 3 همدان که در آن هنگام به «هنگ بیستم» معروف بود به عنوان فرمانده دسته مشغول به خدمت شد، در طول خدمت دوره‌های چتربازی، موتوری، جنگ های چریکی، دوره عالی، دوره کوهستان و دوره فرماندهی ستاد را طی کرد.

وی ابراز داشت: مسئولیت‌های وی شامل؛ فرمانده تیپ 3 زرهی همدان، فرمانده تیپ 40 سراب، فرمانده لشگر 18 کردستان، فرمانده قرارگاه مقدم ارتش در غرب کشور در هشت سال دفاع مقدس را بر عهده داشت.

 لطفی‌شهپر در ادامه تصریح کرد: امیر سرتیپ محمد جوادی در وقایع پادگان سنندج در اوایل انقلاب و همچنین در عملیات‌هایی مانند آزادسازی خرمشهر نقش کلیدی را بر عهده داشته است.

وی اعلام داشت: این مستند به کارگردانی «اکبر تراب پور» در دو شهر همدان و سنندج تصویربرداری می شود و در آن از مستنداتی که در حوزه دفاع مقدس موجود است نیز استفاده می‌شود.

کارشناس واحد هنری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان خاطرنشان کرد: تصویربرداری این مستند در خصوص وقایع جنگ تحمیلی و رویدادهای قبل از آن که امیر سرتیپ در آن نقش داشته، است و تا پایان سال جاری مراحل صداگذاری و تدوین آن صورت می‌گیرد.

لازم به ذکر است امیر محمد جوادی نشان درجه فتح را با افتخار از دستان فرماندهی معظم کل قوا و رهبر معظم انقلاب دریافت کرد.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان بر آن است تا به شکلی تأثیرگذار مستند این وقایع و نقش این امیر برجسته را به تصویر درآورد.

انتهای پیام/2499/ح/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول