اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه:

بدون نظام ولایی احکام الهی ضمانت اجرایی ندارد

خبرگزاری فارس: جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: بدون نظام ولایی احکام الهی ضمانت اجرایی ندارد و این نظام بیشترین نقش را در هدایت جامعه و عامه مردم به سمت خدا برعهده دارد.

بدون نظام ولایی احکام الهی ضمانت اجرایی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی‌صادقی ظهر امروز در همایش پیروان امام یاران ولایت با بیان اینکه همدان نخستین استانی بود که برای دفاع مقدس روحانیون را ساماندهی کرد، اظهار داشت: نخستین مانور 100 هزار نفری رزمندگان در دوران دفاع مقدس در استان همدان برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در مکتب اسلام فلسفه وجودی دین هدایت انسان است، ادامه داد: در فرهنگ قرآن انسان بدون دین و ارزش‌های الهی به بدترین موجود تبدیل می شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: انسان با دین و برخوردار از ارزش‌های الهی، اشرف مخلوقات می‌شود و هدف هدایت رساندن انسان به مقصد الهی است.

وی تصریح کرد: روحانیت به ما آموخت که هدایت دینی، هدایتی فراگیر است و همه صحنه‌های زندگی انسان را در برمی‌گیرد.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه دین اسلام برای امامت، رهبری، سیاست و حکومت دستورات ویژه‌ای دارد، بیان داشت: اسلام در همه زمینه‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی برنامه ارائه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به نظام ولایی عنوان کرد: در توحید ربوبی اسلام، حاکمیت و فرماندهی مختص خداست و در اسلام هیچ فردی حکومت نمی‌کند و اراده هیچ کس ما فوق دیگران نیست.

*نظام ولایی شاخص دینی بودن یک جامعه است

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه اضافه کرد: در اسلام فقط قانون خدا حاکم است و پیامبر، ائمه و ولی فقیه مجری این قوانین در جامعه اسلامی هستند.

وی یادآور شد: نظام ولایی شاخص دینی بودن یک جامعه است و فقط نماز، روزه و حفظ محرمات، نشانگر جامعه دینی نیست و اگر نظام ولایی بر سر کار باشد، جامعه دینی می شود.

حاجی صادقی در ادامه با بیان اینکه بدون نظام ولایی احکام الهی ضمانت اجرایی ندارد، افزود: بیشترین نقش را در هدایت جامعه و عامه مردم به سمت خدا نظام ولایی برعهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در طول یک هزار و 447 سال عمر اسلام، 15 سال بیشتر نظام اسلامی تشکیل نشد، متذکر شد: پیامبر اسلام در مدینه به مدت 10 سال موفق به تشکیل نظام اسلامی شد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حکومت اسلام در دوران پیامبر به قدری بزرگ و قدرتمند بود که امپراطوری روم جرأت مقابله با اسلام را نداشت و با رحلت پیغمبر (ص) نظام اسلامی متلاشی شد.

وی در ادامه اذعان داشت: مسلمانان به مدت 25 سال راه دیگری رفتند تا اینکه امام علی (ع) دوباره به مدت پنج سال موفق به تشکیل نظام ولایی شد و بعد از امام علی(ع) دیگر در جان، نظام ولایی شکل نگرفت.

حاجی صادقی اضافه کرد: با توجه به اینکه به مدت 250 سال امامان معصوم (علیهم‌السلام) در جامعه حضور داشتند، اما نظام ولایی تشکیل نشد تا اینکه فرزندی از فرزندان امام علی (ع) انقلابی را انجام داد و نظام ولایی را در قالب ولایت فقیه تشکیل داد که سه دهه از عمر این نظام می‌گذرد.

*باید قدرشناس نظام ولایی بود

وی در ادامه یادآور شد: مصداق اصلی نظام ولایی نظام، امامت معصوم (ع) است و نظام ولایی ولایت فقیه نایب امام معصوم است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه نظام اسلامی در طول سه دهه گذشته دشمنان زیادی داشته، گفت: زنده ماندن و حرکت در مسیر درست انقلاب معجزه است که قدرشناسی نظام اسلامی ولایی بر همه به خصوص روحانیون واجب است.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز آمریکا با توجه به اقتدار نظام اسلامی از نابودی ایران اسلامی سخن نمی‌گوید، بلکه دکترین مهار نظام اسلامی مطرح کرده است.

حاجی صادقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی علاوه بر مسلمانان، مردم اروپا را هم بیدار کرده، افزود: آمریکا به این نتیجه رسیده که جرأت فریاد در مقابل حکومت‌ها را در جهان انقلاب اسلامی آموخته است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: نظام ولایی فقط با قیام مردم شکل می‌گیرد و خدا مقدمات نظام ولایی را فراهم می‌کند، اما تحقق نظام ولایی با قیام مردمی میسر می‌شود.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه یگانه عامل پیروزی انقلاب اسلامی و عبور از همه فتنه‌ها پیوند ملت با ولایت بوده، تصریح کرد: اگر تاکنون نظام ولایی دوام آورده و به مسیر خود ادامه می‌دهد به خاطر پیوند ملت با ولایت و اطاعت‌پذیری از ولایت است.

*دشمن می‌خواهد مردم را از ولایت دور کند

وی ادامه داد: دشمن به موضوع پیوند ملت با ولایت آگاهی یافته و به شیوه‌های مختلف، ولایت‌محوری را هدف آماج حملات خود قرار داده و در فتنه سال 88 ولایت را هدف گرفتند.

حاجی صادقی در ادامه با بیان اینکه در فتنه 88 ما از برخی خواص داخلی که طرفین را به مدارا دعوت می‌کردند، گلایه‌مند هستیم، یادآور شد در فتنه 88 طرف دعوا موسوی و احمدی‌نژاد نبودند، بلکه اتاق فکر امریکا و پروژه دلتا در مقابل اتاق فکر نظام اسلامی یعنی ولایت بود.

وی در ادامه عنوان کرد: دشمنان در فتنه 88 به اهداف خود نرسیدند و یکی از برکات فتنه 88 این بود که برخی از به ظاهر خواص که حلقه وسط ولایت با مردم بودند با لغزش از اصول ریزش کردند و ماهیت آنها مشخص شد، اما مردم ریزش نکردند.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: عمارها با ولایت ماندند، اما فتنه 88 تمام نشده و دشمن دست برنداشته و برای جلوگیری از ولایت‌پذیری جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ولایت مثل زرهی است در مقابل اصابت گلوله دشمن به نظام اسلامی، تأکید کرد: دشمن گاهی اوقات در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، دولت، مجلس و دیگر مسئولان نفوذ می‌کند تا این زره را از تن نظام اسلامی درآورد.

حاجی صادقی در ادامه با بیان اینکه ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که سرباز ولایت باشد و سیاستگذار نظام رهبری است، گفت: رئیس جمهور، رئیس مجلس، نماینده مجلس، قوه قضاییه، وزیر و وکیل و همه مسئولان اگر دنبال تحمیل رأی به ولایت باشند این همان چیزی است که دشمن می‌خواهد و این چنین افرادی به درد نظام اسلامی نمی‌خورند.

وی افزود: رئیس جمهور رئیس حکومت است و زمانی که دستور می‌دهد به عنوان رئیس حکومت دستور می‌دهد، اما دستورات رهبری به عنوان ولایت حکم الهی است.

*بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسئولان از برنامه دشمن است

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه در ادامه با اشاره به دکترین مهار ایران اسلامی از سوی آمریکا اظهار داشت: آنها نافرمانی مدنی را در بین اقشار مردم و دنبال می‌کنند و می‌خواهند وضعیت به گونه‌ای شود که ولایت مجبور به پذیرش نظر برخی افراد در داخل نظام شود که در راستای اهداف دشمن حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: تفاوت فتنه 88 با فتنه‌ای که برای آینده برنامه‌ریزی کردند در این است که می‌خواهند با فشارهای اقتصادی به مردم و ولایت تحمیل رأی کنند و مردم را در مقابل نظام ولایی قرار دهند.

حاجی صادقی در ادامه ابراز داشت: با نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و سیاست مقاومتی می‌توان تمام توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

وی به نقش روحانیت در تقویت پیوند ولایت با مردم اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از رسالت‌های سنگین روحانیت استحکام بخشیدن به اصل ولایت‌پذیری در جامعه است.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه شکر نعمت ولایت پیروی و حمایت از ولایت است، ادامه داد: بصیر بودن روحانیون کافی نیست و روحانیون وظیفه بصیرت‌افزایی را بر عهده دارند.

وی در پایان یادآور شد: بزرگترین نقشه دشمن برای انتخابات آینده، بی اعتماد ساختن مردم نسبت به مسئولان است.

انتهای پیام/89019/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول