اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم خبر داد

کاهش 35 تنی مصرف سم در قم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 35 تن در مصرف سم در انواع و اقسام محصولات نباتی کاهش داشتیم و این امر با کنترل و نظارت مستمر صورت گرفته است.

کاهش 35 تنی مصرف سم در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم رضا سیار پیش از ظهر امروز در دیدار معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان قم با حجت‌الاسلام سعیدی اظهار کرد: اعتبارات خوبی در سال گذشته در حوزه زیرساخت‌ها و کمک‌های زیربنایی به بخش کشاورزی استان قم اختصاص پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های بلاعوض شایان توجهی در حدود 33 میلیارد تومان در زمینه‌های آبیاری، تسطیح اراضی، لوله‌گذاری‌ها، احیا و مرمت قنوات اختصاص پیدا کرد و سعی شد خدمات دولت به همه افراد با اولویت‌ استفاده بهینه از منابع صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان داشت: صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل، آب، برق در محصولات زراعی و باغی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کمبود آب‌های کشاورزی کشاورزان را کلافه کرده اگر اقدامات اساسی دولت و کمک بلاعوض نبود ادامه حیات برای کشاورزان ممکن نبود.

با وجود شوری آب میزان تولید محصولات ثابت مانده است

سیار تصریح کرد: با وجود افزایش شوری آب و کاهش آب چاه‌ها با تکنولوژی، اصلاح بذر و روش‌های آبیاری میزان تولید ثابت مانده است.

وی عنوان داشت: 274 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده که مجموعه طرح‌های توسعه جدید در بخش کشاورزی را پوشش داده و از 70 تا 90 درصد هزینه اجرا و تسهیلات ارزان قیمت با نظارت اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت: با وجود این تحریم‌ها دستمان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان باز است و نظارت‌هایی صورت می‌گیرد تا با کمترین انحراف از اثرات منفی آن در بازار مسکن، خودرو و طلا جلوگیری شود.

وی عنوان داشت: تولید محصول سالم از دیگر مأموریت‌ها بوده که پیگیری می‌شود تا محصولی عاری از باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی تولید و نگرانی جامعه از مصرف سم برطرف شود.

نظارت بر محصولات دامی و لبنی

سیار یادآور شد: نظارت فنی و محصولات دامی توسط سازمان در تولید شیر، گوشت، فرآورده‌های لبنی، مرغ و تخم مرغ انجام می‌شود تا در مصرف افزودنی‌ها هنگام تولید توسط افراد نظارت‌های لازم انجام شود.

وی عنوان داشت: در حوزه دام نیز بر مصرف داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها نظارت دقیق صورت می‌گیرد تا از عوارض محصولات دامی و لبنی جلوگیری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یادآور شد: 35 تن مصرف سم در انواع و اقسام محصولات نباتی گیاهی کاهش پیدا کرد و این امر با کنترل و نظارت مستمر صورت گرفته تا سم دوره لازم را سپری کند و سپس به مصرف برسد.

انتهای پیام/78003/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول