اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان خبر داد

موفقیت‌های ربات‌های نجاتگر گلستان در عرصه ملی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان گفت: در جشنواره خوارزمی امسال ربات‌های نجاتگر این استان حائز رتبه‌های برتر این جشنواره شدند.

موفقیت‌های ربات‌های نجاتگر گلستان در عرصه ملی

مجتبی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: دو محصول زیردریایی امداد و نجات و پرنده بدون سرنشین چهار ملخه هر کدام به ترتیب رتبه اول و دوم این همایش بزرگ علمی کشور را کسب کردند.

وی تصریح کرد: ارائه‌‌کنندگان این آثار تحت عنوان گروه «کاسپین» از اعضای دبیرخانه ربات‌های نجاتگر جمعیت هلال‌احمر استان به شمار می‌روند.

انعقاد قرارداد جمعیت هلال‌احمر کشور با مخترعان گلستانی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر کشور با استقبال از این ابتکار با گروه مخترع قراردادی بسته تا این دو وسیله ارزشمند را برای بهره‌برداری صنعتی تولید کند.

رئیس کارگروه تخصصی امداد و نجات استان گلستان با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ربات‌های نجاتگر در سطح استان خاطرنشان کرد: در این همایش به دنبال مشارکت جوانان نخبه و شناسایی استعدادها در این زمینه تخصصی بودیم که از نتایج آن می‌توان به کسب این رتبه ارزشمند اشاره کرد.

به گفته اکبری، از دیگر اهداف اجرای این کنگره، شناسایی و حمایت از محصولاتی بود که توسط جوانان و مبتکران ایرانی تولید می‌شد.

وی یادآور شد: بدون شک تولید انبوه این وسایل کاربردی و قابل استفاده در عملیات‌های امداد و نجات، صرفه اقتصادی و هم اشتغالزایی خوبی در پی خواهد داشت.

استقرار دبیرخانه دائمی کنگره ربات‌های نجاتگر در گلستان

این مسئول تصریح کرد: پس از این همایش که برای نخستین بار در سطح کشور برگزار شده بود، دبیرخانه دائمی کنگره ربات‌های نجاتگر در گلستان موجودیت یافت.

اکبری با دعوت از تمام نخبگان سطح کشور برای عضویت در این دبیرخانه اذعان داشت: از تمام نخبگان و جوانان توانمند کشور در این عرصه دعوت می‌شود تا چنانچه در این زمینه صاحب اثر و اختراعی هستند، با این دبیرخانه در استان ارتباط برقرار کنند.

نخستین کنگره و همایش بزرگ ربات‌های نجاتگر و امدادگر به مدت سه روز از 25 شهریور ماه در گرگان برگزار شده است.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول