اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی در شورابیل اجرا می‌شود / حضور تیراژه در اردبیل

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی شمال غرب کشور با همراهی مجموعه سرمایه‌گذاری تیراژه در شورابیل اردبیل احداث می‌شود.

بزرگ‌ترین پروژه مشارکتی در شورابیل اجرا می‌شود / حضور تیراژه در اردبیل

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر در بخش مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تلاش و پیگیری‌های مثبتی را در دو سال اخیر داشته تا بسیاری از دغدغه‌های توسعه نیافتگی از این طریق برطرف شود.

وی با بیان اینکه در سال 91 بیش از 100 میلیارد تومان قرارداد مشارکتی به همت شهرداری اردبیل منعقد شده است، افزود: در قالب این قراردادها یک سری پروژه‌ها تعریف شده است تا بتوانیم در سال 92 نسبت به اجرایی و عملیاتی کردن این پروژه‌های مشارکتی اقدام کنیم.

این مسئول گفت: با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومانی تیراژه در اردبیل بزرگ‌ترین مجتمع تجاری تفریحی و سالن شهربازی سرپوشیده کشور در اردبیل اجرایی می‌شود.

شهردار اردبیل اظهار داشت: این طرح در کمیسیون ماده پنج در حال بررسی است و امیدواریم بعد از ایام دهه فجر این بررسی‌ها منجر به عقد قرارداد نهایی شده و از سال آینده این مجموعه بتواند سرمایه‌گذاری خود را در شورابیل انجام دهد.

بدری ادامه داد: برای اولین بار در پروژه‌های مشارکتی سعی کردیم بودجه تعهدی را بگنجانیم تا تحقق تعهد لازم به ثمر بنشیند.

تنها 32.5 درصد بودجه شهرداری جاری است

شهردار اردبیل در ادامه ابراز داشت: سقف بودجه سال 92 شهرداری اردبیل با ارقام تکراری 170 میلیارد تومان و بدون این ارقام 158 میلیارد تومان است که برجستگی این بودجه‌نویسی آن است که تنها 32.5 درصد این بودجه‌ها جاری بوده و 67.5 درصد عمرانی است.

وی حرکت شهرداری را در توسعه فعالیت‌های عمرانی و کاهش هزینه‌های جاری اعلام کرد و افزود: همچنان اولویت ما در سال 92 آسفالت‌ریزی، توسعه فضای سبز و کاشت نهال، اجرایی شدن پروژه‌های مشارکتی، بهسازی رودخانه بالیقلو، تقویت مدیریت مستقل مجتمع تفریحی و توریستی شورابیل است.

این مسئول ادامه داد: بودجه شهرداری اردبیل در سال 90 با ارقام تکراری 85 میلیارد تومان و بدون آن 68 میلیارد تومان بود که این ارقام در سال 91 به ترتیب به 102 میلیارد تومان و 95 میلیارد تومان رسید که در این سال نسبت به سال 90 رشد 44 درصدی با ارقام تکراری و 40 درصدی با ارقام خالص را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه بودجه سال 90 در قالب متمم به 121 میلیارد تومان و رشد 60 درصدی رسید، افزود: ما در بودجه امسال نیز سعی کردیم ارقام را واقعی ببینیم تا بتوانیم پروژه‌ها و طرح‌های اجرایی را به سرانجام برسانیم.

شهردار اردبیل بیان داشت: در دو سال گذشته با درایت شورای شهر جهش دو برابری را در بودجه شهرداری و سازمان‌های تابعه داشتیم و همه ساله نیز با تایید متمم بودجه سعی کردند شهرداری را یاری کنند.

وی با برشمردن شاخص‌های مهم بودجه 91 اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های بودجه 92 رشد 67 درصدی نسبت به 91 و 232 درصدی نسبت به سال 90 است و در کنار آن سعی کردیم به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی حرکت کنیم.

بدری تصریح کرد: در حالی که کف قانونی در بودجه جاری 40 درصد و عمرانی نیز 60 درصد برای شهرداری‌ها بود، ما این ارقام را به کمتر از 32 درصد کاهش داده و بودجه عمرانی را نیز هفت درصد افزایش دادیم.

شهردار اردبیل اظهار داشت: شهرداری در بودجه 92، 460 پروژه را در قالب 27 طرح و 120 ردیف پیش‌بینی کرده که امیدواریم در فصول مختلف به ویژه زیرساختی، آسفالت‌ریزی و جدول‌گذاری 127 پروژه تعیین شده اجرایی شود.

انتهای پیام/62002/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول