اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن اصفهان:

هنوز ماده 59 قانون بودجه کل کشور اجرا نشده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان گفت: براساس ماده 59 قانون بودجه کل کشور صندوق بازنشستگان فولاد باید به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل می‌شد اما این ماده هنوز در کشور اجرا نشده است.

هنوز ماده 59 قانون بودجه کل کشور اجرا نشده است

ابراهیم دستمزد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز مشکلات بازنشستگان صندوق فولاد کشور برطرف نشده است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای انتزاع و انتقال صندوق بازنشستگان فولاد کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام مطالبات بازنشستگان این صندوق را پرداخت کند.

وی با تأکید بر اینکه همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت باید باقیمانده کسری این صندوق را تأمین کند، ادامه داد: اما هنوز مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد پرداخت نشده و کسری این صندوق نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت نشده است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان با بیان اینکه براساس ماده 59 قانون بودجه کل کشور صندوق بازنشستگان فولاد باید به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتقل می‌شد اما این ماده هنوز در کشور اجرا نشده است، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به دلیل عدم پرداخت و تأمین این مطالبات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به هیچ عنوان زیر بار انتقال و انتزاع صندوق فولاد کشور نمی‌رود.

وی اضافه کرد: تاکنون 8 هزار میلیارد تومان با استفاده از فروش سهام برخی از کارخانجات و اموال وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پرداخت حقوق و مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد و کسری این صندوق تأمین شده است.

دستمزد با اشاره به اینکه مقرر شده بود که ظرف یک ماه باقیمانده کسری صندوق بازنشستگان فولاد کشور از سوی سازمان حسابرسی محاسبه شود و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شود، تاکید کرد: طی دو روز گذشته تنها حقوق آذر ماه بازنشستگان صندوق فولاد کشور به حساب آنها واریز شده است.

وی با تاکید بر اینکه حقوق دی، بهمن و اسفند ماه به همراه عیدی و مطالبات 80 هزار بازنشسته صندوق فولاد کشور به میزان 750 میلیارد تومان است، افزود: البته تنها حقوق و مطالبات بازنشستگان فولاد مبارکه، ذوب‌آهن و معادن پیربکران در استان اصفهان بیش از 400  میلیارد تومان است.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب‌آهن استان اصفهان با بیان اینکه البته همیشه حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در استان‌های دیگر زود‌تر از اصفهان پرداخت می‌شود که این موضوع سبب ایجاد نارضایتی‌های بازنشستگان اصفهانی شده است.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول