اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد قم:

جشنواره فجر در قم کلید خورد / اکران 18 فیلم جشنواره‌ای

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز اکران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر از امروز در قم خبر داد و گفت: اکران فیلم‌های جشنواره‌ای 10 روز به طول می‌انجامد.

جشنواره فجر در قم کلید خورد / اکران 18 فیلم جشنواره‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رسول موسوی‌نژادیان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برای نخستین بار در استان قم فیلم‌های جشنواره فجر به صورت هم‌زمان با تهران به روی پرده می‌رود، تصریح کرد: از مجموع فیلم‌های ارائه شده در جشنواره فیلم فجر 18 فیلم پس از کار کارشناسی دقیق انتخاب شده است و در انتخاب این فیلم‌ها شرایط بومی و مذهبی قم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکران فیلم‌ها از عصر امروز آغاز شده و تا 23 بهمن ادامه دارد، خاطرنشان کرد: فیلم‌ها در 60 سانس در دو سالن پردیس سینمایی وتوس نمایش داده می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها هر شب برگزار خواهد شد اضافه کرد: در پایان این جشنواره نیز مراسم اختتامیه در روز 30 بهمن ماه برگزار شده و در این مراسم از فیلم منتخب تماشاچیان، فیلم برتر، بازیگر برتر و... تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: به کسانی که نسبت به تهیه بلیط جشنواره اقدام کنند هدایایی به ارزش پنج برابر هزینه بلیط تعلق می‌گیرد.

موسوی‌نژادیان با اشاره به اینکه در نخستین روز جشنواره تماشای فیلم‌ها برای خبرنگاران رایگان است، خاطرنشان کرد:سهمیه‌هایی برای خبرنگاران، آموزشگاه‌های آزاد، سینماگران، حوزویان و... در نظر گرفته شده است.

وی گفت: دو محل سینما وتوس و نگارخانه فرهنگ برای فروش بلیط‌های جشنواره در نظر گرفته شده است تا شهروندان به سهولت بتوانند نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه بلیط‌های هر فیلم روز قبل از اکران پیش فروش می‌شود ادامه داد: این جشنواره در استان‌های دیگری نظیر فارس، گیلان، کردستان، قزوین و... برگزار می‌شود و استان قم نخستین سالی است که میزبانی این رویداد مهم فرهنگی را عهده‌دار شده است.

وی اضافه کرد: یک گروه تخصصی از کارشناسان معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم نسبت به ارزیابی فیلم‌ها اقدام کرده و نظرات کارشناسی خود را ارائه می‌کنند.

موسوی‌نژادیان بیان کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره که در روز پایانی بهمن ماه در مجتمع وتوس برگزار خواهد شد علاوه بر فیلم‌های برگزیده از کتاب جشنواره نیز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول