اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

اختصاص 200 میلیون تومان برای تکمیل طرح‎های مدرسه‎سازی بوشهر

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر از اختصاص 200 میلیون تومان برای تکمیل طرح‎های مدرسه‎سازی در سطح استان بوشهر خبر داد.

اختصاص 200 میلیون تومان برای تکمیل طرح‎های مدرسه‎سازی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست با مجمع خیرین مدرسه‎ساز استان بوشهر اظهار داشت: در شورای آموزش و پرورش استان نیز اختصاص 3.5 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان تصویب شد که امیدواریم حداکثر تا 10 اسفند این تجهیزات در مدارس قرار گیرد و از انباری کردن آنها خودداری شود.

وی افزود: پیش‌بینی کرده‎ایم پروژه‎های نیمه‌تمام استان در سه مرحله بهمن و اسفند امسال و اردیبهشت سال آینده به مرحله بهره‎برداری برسند و باید با تزریق اعتبار هرچه سریع‎تر مدارسی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا پیش از پایان سال به اتمام برسند.

حسنوند با تاکید بر تغییر نگاه مدیریت در ساخت و سازهای استان بوشهر اضافه کرد:  ساخت مدرسه در طول دو سال قابل قبول نیست و باید زمان ساخت و سازها را در استان که زمانی طولانی است، کاهش دهیم.

استاندار بوشهر یادآور شد: به منظور ایجاد انگیزه در خیرین و سایر مردم در راستای مشارکت در امر مدرسه‎سازی باید در اجرای پروژه‎ها از پیمانکارانی قوی و توانمند که از دانش فنی و اقتصادی بالایی برخوردار هستند، استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: خیرین در این زمانه سیاست‎زده که همه گرفتار مسائل مالی هستند با عشق و انگیزه خدایی وارد کار شده‎اند و حضور و کمک آنان تنگناها و مشکلات آموزش و پرورش را رفع می‎کند.

حسنوند گفت: برای مدرسه‎سازی باید جمع کثیری از خیرین و دستگاه‎های مختلف و در راس آنان استانداری در کنار هم قرار گیرند تا بتوان از ظرفیت‎های قانونی برای مدرسه‎سازی بهره برد.

این مسئول با تاکید بر استفاده از معافیت‎های قانونی برای خیرین مدرسه‎ساز خاطرنشان کرد: شرکت‎های بزرگی در سراسر کشور شناسایی شده و مسئولان و مدیران آموزش و پرورش خودشان برای تعامل با این شرکت‏ها و گرفتن حمایت‎های مالی اقدام کنند.

استاندار بوشهر گفت: در نشست شورای آموزش و پرورش همچنین مصوب شد هر مدیرکل و فرماندار ساخت یک کلاس درس را عهده‎دار شوند که در مجموع 100 کلاس درس با 2.5 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تحقق کمک بزرگی به آموزش و پرورش خواهد بود.

حسنوند متذکر شد: همچنین قرار شد دستگاه‎ها با اجرای مصوب هیئت دولت مبنی بر مشارکت در هوشمندسازی مدارس 40 میلیون تومان در سال مالی جاری متقبل شوند و راهکارهای قانونی نیز برای این امر تعریف کردیم.

وی اذعان داشت: استان بوشهر به گردن همه ما حق دارد و سربلندی این استان سربلندی همه ماست و باید در اجرای تعهداتمان در این استان از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

انتهای پیام/66007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول