اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان - 76

داوران: استقبال مردم از فعالیت‌های قرآنی چشمگیر بود / حضور پررنگ‌ رسانه‌ها

خبرگزاری فارس: هیئت داوران سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور در بیانیه‌ای اعلام کردند: استقبال مردم از این دوره از مسابقات به حدی بود که سالن برگزاری این مسابقات گاهی گنجایش همه بازدیدکنندگان را نداشت.

داوران: استقبال مردم از فعالیت‌های قرآنی چشمگیر بود / حضور پررنگ‌ رسانه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هیئت داوران در مراسم اختتامیه پیش از ظهر امروز سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی استان مازندران در بیانیه‌ای اعلام کردند: با اتکال به عنایت لایزال الهی در پرتو فیوضات نورانی کلام وحی و با توسل و تمسک به ائمه طاهرین (ع) سی و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرائت، حفظ ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به عنوان بزرگ‌ترین رویداد قرآنی کشور از نهم تا 13 بهمن ماه 1391 در شهرستان ساری مرکز استان ولایت‌مدار مازندران برگزار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این مسابقات در هفته وحدت مصادف با میلاد خجسته پیامبر اعظم اسلام و حضرت امام جعفر صادق(ع) آغاز و در ایام‌الله دهه فجر ادامه یافته و اکنون در آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران مراسم اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود.

هیئت داوران در ادامه این بیانیه تاکید کرد: این دوره از مسابقات ویژگی‌های متعددی داشت که به تشخیص هیئت داوران با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

در ادامه این بیانیه با اشاره به حضور پرشور مردم در مسابقات قرآنی و بازدید از نمایشگاه محصولات قرآنی آمده است: استقبال مردم از این دوره از مسابقات به حدی بود که سالن برگزاری این مسابقات گاهی گنجایش همه بازدیدکنندگان را نداشت.

هیئت داوران در ادامه بیان ادامه داد: حضور مردم در این دوره از مسابقات بیانگر توجه ویژه مسئولان استان و سرما‌یه‌گذاری در امور قرآنی اعم از برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی و رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد است که مردم استان مازندران را ترغیب به امور قرآنی می‌کنند.

هیئت داوران در ادامه بیانیه خاطر نشان کرد: به حمد خدا سطح کیفی متسابقان در این دوره بسیار بالا بوده است و در بیشتر رشته‌های مختلف رقابت بسیار فشرده و سنگین بود و اشتیاق روزافزون بین متسابقان کاملا مشهود بود و همین نکته نویدگر آینده‌ای درخشان در فعالیت‌های قرآنی کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با همکاری فعالان قرآنی استان برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه داوران و علاقه‌مندان قرآنی استان با بهره‌گیری از اساتید برجسته کشور در مساجد و بقاع متبرکه سراسر استان از برکات برپایی این مسابقات در استان مازندران بود.

در ادامه این بیانیه اعلام شد: یکی از نوآوری‌های شاخص این دوره از مسابقات آیین‌نامه داوری رشته تخصصی مفاهیم قرآن کریم برای نخستین بار بود که به صورت شفاهی در سالن اصلی مسابقات و پس از رقابت متسابقان در چندین مرحله کتبی، در دو مرحله مقدماتی و نهایی مشتمل بر کنفرانس و پرسش و پاسخ از معارف قرآن کریم برگزار شد.

هیئت داوران در این بیانیه تاکید کرد: این رقابت نورانی طلیعه‌ای برای توجه عمیق به مفاهیم قرآنی در سطح کشور و ایجاد بستری مناسب برای توجه جدی و دستیابی به معارف والای کلام الهی خواهد بود.

در ادامه این بیانیه به حضور رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در انعکاس و اطلاع‌رسانی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسابقات قرآنی کشور اشاره شد و بیان شد: حضور رسانه نویدبخش اهمیت جریان‌سازی محافل و رویدادهای بزرگ فرهنگی و قرآنی در کشور است.

در پایان بیانیه از اهتمام نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در تشکیل مرکز امور قرآنی در آن سازمان، از تمام دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات که حقیقتا همایش برترین‌های قرآنی کشور محسوب می‌شود اعم از استاندار و سایر مسئولان استان مازندران، خبرنگاران و رسانه‌ها، سرپرست و مسئولان سازمان اوقاف و امور خیریه، به ویژه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که تمام توان خود را مصروف برگزاری باشکوه این مسابقات کردند به نوبه خود تشکر کرده و امیدواریم در سنوات آتی شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی به ویژه مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه باشیم.

انتهای پیام/86004/و/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول