اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمانشاه:

انقلاب بندهای بندگی را پاره کرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: ملت ایران با برپایی انقلاب اسلامی توانست با همتی مردانه قید و بندهای بندگی را پاره کند و برای خود تصمیم بگیرد.

انقلاب بندهای بندگی را پاره کرد

جلال منکرسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب ‌اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد و این انقلاب عظیم دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور به‌همراه داشته اگر چه احصاء کامل این دستاوردها، سال‌ها به طول می‌انجامد.

وی دستاوردهای سیاسی انقلاب ‌اسلامی را به این شرح بیان کرد: در بحث سیاست داخلی حاکمیت اسلام بر پایه ولایت فقیه، هدف اصلی و اساسی ادیان الهی، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک بوده است.

منکرسی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری جهان برای چپاول دست‌رنج توده‌های محروم نغمه جدایی دین از سیاست را مطرح کردند، ادامه داد: دشمنان با این توطئه توانستند بر جنبه‌های فکری، فرهنگی، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا یافته، منابع مادی و ذخایر زیرزمینی آنها را به غارت ببرند و عجز و یأس را بر جوامع اسلامی حاکم گردانند.

منکرسی تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ادامه قیام خود، تنها به مبارزه با حکومت‌های غاصب و ضد اسلامی اکتفا نکرد بلکه به منظور ایجاد حاکمیت الهی بر اساس موازین اسلام در عمل، اصل مقدس ولایت فقیه را مطرح و زمام امور جامعه اسلامی را خود در دست گرفت و رهبری سیاسی - مذهبی را عینیت بخشید و توانست چهره مخدوش جهان اسلام را اصلاح کرده، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر جهان اسلام و کشورهای جهان سوم بگذارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه سرنگونی استبداد 2500 ساله شاهنشاهی در ایران را از دیگر دستاورد انقلاب اسلامی در بحث سیاست داخلی برشمرد و اضافه کرد: ارتقای مشارکت سیاسی و آگاهی‌های مردم و کسب استقلال و آزادی نیز  از دیگر دستاورد انقلاب شکوهمند مردم در سال 57 بود.

وی با اشاره به اینکه درباره هر فرد مسأله استقلال و عدم استقلال مطرح است درباره جامعه نیز چنین مسأله‌ای در سطحی بسیار بالاتر مطرح است، تاکید کرد: با یک نگاه سطحی به نقشه سیاسی جهان مشاهده می‌شود که بعضی از کشورها فرمانده و بعضی فرمانبر هستند چنانچه در کشور ما نیز قبل از انقلاب این وضع حاکم بوده است.

منکرسی افزود: غرب و به خصوص آمریکا با تاراج منابع اقتصادی ما،به شکل‌های گوناگون کشور را به صورت مستعمره درآورده بود به طوری که در هیچ موردی ما به خود متکی نبودیم، ولی این ملت تصمیم گرفت با همتی مردانه قید و بندهای بندگی را پاره کند و استقلال سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و فکری خودش را به دست آورد و  توانست برای خود فکر کند و تصمیم بگیرد.

وی درباره سیاست خارجی نیز گفت: اصل نه شرقی و نه غربی از اصول مسلم و خدشه ناپذیر حاکم بر سیاست خارجی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز به آن تصریح شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه ادامه داد: تحقیر آمریکا و حمایت از آزادی‌خواهان از دیگر دستاوردهای سیاست خارجی جمهوری اسلامی، چرخش به سوی جهان عدم تعهد و حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش است.

وی در ادامه به دستاوردهای فرهنگی انقلاب نیز گذری داشت و گفت: نفی مظاهر فرهنگی غرب و مقابله با تهاجم فرهنگی مهمترین دستاورد فرهنگی انقلاب است، یکی از مظاهر بارز مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، تلاش در جهت تحقق عدالت اجتماعی در ایران بود. شرکت‌های چند ملیتی با غارت منابع داخلی ما (اعم از نیروی کار، مواد اولیه ارزان و غیره) فقر و تنگدستی را بر سراسر کشور ما گسترده بودند. در داخل کشور نیز مرفهین بی درد و وابسته به نظام طاغوت، سرمایه‌های کشور را در دست داشتند. در این کشور حاکمیت سرمایه و سرمایه داری برقرار بود. دستاورد انقلاب در این زمینه دگرگون ساختن ملاکهای برتری اجتماعی از بعد اقتصادی به تقوا بود چنانچه حضرت امام خمینی(ره) بارها با ذکر رنج‌های بیشماری که بر اقشار محروم اجتماع رفته اصرار داشتند که بزرگترین افتخار در نظام اسلامی خدمت به محرومین است.

منکرسی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای فرهنگی انقلاب، مشخص شدن جایگاه واقعی زن مسلمان در خانه و اجتماع بود، چرا که بر اساس خودباختگی فرهنگی و رواج ارزش‌های غربی در عصر پهلوی، هویت اسلامی زن مسلمان ایرانی مورد تهدید واقع شده بود.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کرمانشاه درباره دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی اظهار کرد: این مقوله از چند جنبه قابل بررسی است، دفاع قهرمانانه در مقابل حملات رژیم بعث، تشکیل سپاه و بسیج و خودکفایی نظامی از مهمترین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در باب مسائل اقتصادی است.

وی در ادامه به دستاوردهای علمی نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: دستیابی به فناوری هسته‌ای، پیشرفت‌های شگرف در دانش استنساخ و شبیه‌سازی، دستاورهای بزرگ در زمینه سلول‌های بنیادین، عدم نیاز شهروندان بیمار برای معالجه به خارج از کشور، تلاش برای دستیابی به داروی بیماری‌های صعب‌العلاج نظیر ایدز، ریشه‌کن کردن بیماری‌هایی نظیر فلج اطفال در سراسر کشور و خودکفایی علمی در تولید تسلیحات نظامی بارزترین دستاوردهای علمی انقلاب شکوهمند اسلامی است.

منکرسی در پایان به دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تجدید حیات اسلام در جهان، پیش‌بینی فروپاشی شوروی سابق و احیای هویت شیعی در زمره دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2700/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول