اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دهه فجر فرصت بازگشت ایران از مسیر انحراف و طاغوت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد، دهه فجر را زمان بازگشت ایران از مسیر انحراف و طاغوت دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت مسلمان ایران را از نعمت حکومت اسلامی برخوردار کرد.

دهه فجر فرصت بازگشت ایران از مسیر انحراف و طاغوت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: خداوند بر ملت ایران منت گذاشت و پس از 1400 سال دوری از مسیر، آب را به جوی بازگرداند و ملت شریف ایران در مسیری که پیامبر (ص) برایش ترسیم کرده بود، قرار گرفت.

وی افزود: دهه فجر یک برگشت به جایگاه اصلی و بازگشت به جایگاه دین بود، دینی که از مسیر خود منحرف شده بود و هر کس به هر نحوی که دلش می‌خواست به عبادت خود می‌پرداخت و در این میان عده زیادی دین را از سیاست جدا کرده بودند.

ناصری خاطرنشان کرد: سیاست منهای دین، انسان و جامعه را از مسیر دین منحرف و از خدا دور کرده بود اما امام خمینی (ره) با شجاعت بی‌نظیر و تعهدی که داشت، حاکمیتی را به ملت ایران هدیه کرد که دین و سیاست را در کنار یکدیگر داشت.

امام جمعه یزد یادآور شد: اقدام شجاعانه امام خمینی (ره) احکامی را که سال‌ها با سیطره حکومت طاغوت، مهجور شده بود را بازگرداند و سلاطینی را که 1400 سال مسلمان و مسلمانی را کنار گذاشته بودند و خودشان سالیان سال از اموال مملکت خوردند و بردند را از ریشه برچید.

وی افزود: طاغوتی‌ها سال‌ها به مردم گفته بودند چه‌ کار به سیاست و مملکت‌داری دارید، بروید نمازتان را بخوانید و کار خودتان را انجام دهید اما امام که آمد، تاکید داشت که احکام اسلام و دستور خدا باید در اداره کشور اجرا شود.

ناصری تاکید کرد: امام راحل معتقد بود که احکام قرآن همه احکام حکومتی است و باید در کشور اسلامی به مرحله اجرا درآید و در تمام امور جاری و ساری شود.

وی خاطرنشان کرد: امام هرگز از موانع نترسید و تا جایی پیش رفت که حتی ریشه‌های خشکیده طاغوت را نیز برکند و افکار و عقیده‌های باطل را که «ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و باید بنشینیم و اجانب برای ما تصمیم بگیرند» را تغییر داد.

ناصری عنوان کرد: امام معتقد بود که ما مسلمانیم و در مقابل زندگی و اعمال و قرآن و اسلام و آینده خود مسئولیم و با این عقیده، چشم ملت را به روی واقعیت‌ها باز کرد و حاکمیت خدا و قرآن را احیاء کرد.

امام جمعه یزد ادامه داد: امروز حاکمیت‌های شرق و غرب بر ما سلطه ندارند و امروز در دنیا عزیز هستیم و این همه تب و تابی که دنیا نسبت به ایران دارد برای این است که ما بیدار شده‌ایم و ثابت کرده‌ایم که خودمان می‌توانیم و براساس عقاید اسلامی خود و احکام الهی قرآن به این مرتبه در دنیا رسیده‌ایم.

ناصری اظهار داشت: جوانان ما با ایمان و اعتقاد به خدا هر روز یک کشف جدید دارند و کار تازه‌ای انجام می‌دهند که ارسال موجود زنده به فضا یکی از جدیدترین آنهاست.

وی افزود: این موضوع آنقدر برای دشمنان ما گران تمام شده که سخنگوی آنها عصبانی بود و در پاسخ به خبرنگاران فقط می‌خندید.

ناصری تصریح کرد: این درست است که اوضاع اقتصاد کشور به هم ریخته است و مردم قدری در فشار هستند اما نباید از این نکته غافل شد که بخشی از این فشار به دنبال سیاه‌نمایی دشمن ایجاد شده و نباید اصل انقلاب را اشتباهات دیگران به یک چشم دید.

وی افزود: به لطف خدا از این گردنه نیز با سربلندی عبور می‌کنیم چنانکه در طول این سه دهه، سختی‌های بیشتر از این را نیز پشت سر گذاشتیم و سربلند بیرون آمدیم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ملت ایران زمانی در سردرگمی بود اما حالا می‌دانیم که بنده خداییم و خدا کمال است و به او پناه می‌بریم و از او کمک می‌خواهیم.

ناصری تاکید کرد: یکی سفارش‌های تاکید امام راحل و مقام معظم رهبری،‌ وحدت و دوری از تفرقه است زیرا این تفرقه باعث خوشحالی دشمن است و باید آنقدر یکدل و یکپارچه باشیم که دشمن نتواند بین ما رخنه کند.

انتهای پیام/2464/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول