اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اول اسفند؛ آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات

همایش اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری فراخوان شد

خبرگزاری فارس: مقالات همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی استاد شهید مطهری که به همت بنیاد علمی و فرهنگی شهید مطهری برگزار می‌شود، فراخوان شد.

همایش اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری فراخوان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همزمان با شصتمین سالگرد تألیف «اصول فلسفه و روش رئالیسم» همایش بین‌المللی اندیشه‌های فلسفی شهید مطهری در قم و تهران برگزار می‌شود.

محورهای این همایش در بخش موضوعات عام شامل «فلسفه اسلامی، علامه طباطبایی و شهید مطهری»، «جایگاه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم در تفکر فلسفی معاصر»، «استاد مطهری به مثابه فیلسوفی اثرگذار»، «جایگاه عرفان در اندیشه فلسفی شهید مطهری»، «نوآوری‌های فلسفی استاد در اصول فلسفه، شرح منظومه عربی»، «مقایسه روش و آرای استاد و صدرالمتألهین»، «مقایسه روش و آرای استاد و حاج ملاهادی سبزواری»، «مقایسه روش و آرای استاد و علامه طباطبایی»، «مقایسه روش و آرای استاد و سایر شاگردان برجسته علامه»، «مقایسه روش و آرای فلسفی استاد و فیلسوفان جدید غربی»، «رویکرد تطبیقی در اندیشه فلسفی استاد»، «نگاه تاریخی در سیره فلسفی استاد مطهری»، «مطهری و مخالفان فلسفه»، «ویژگی‌های تقریر فلسفی شهید مطهری» و «شیوه مواجهه شهید مطهری با فلسفه غرب» است.

موضوعات خاص هم که خود شامل دو بخش است در بخش خداشناسی شامل محورهایی چون «امکان و چگونگی تصور و توصیف خدا»، «امکان، ضرورت و آثار تفکر درباره خدا»، «خداشناسی فطری»، «براهین اثبات وجود خدا»، «براهین توحید (برهان تمانع، فرجه و ...)»، «برهان نظم و بررسی نقدها» و «شناخت خدا از راه طبیعت» است.

در بخش منطق و معرفت‌شناسی هم موضوعاتی چون «چیستی معرفت»، « نسبت معرفت‌شناسی با علوم دیگر»، «رابطه منطق و معرفت‌شناسی»، «ملاک بداهت تصوری و تصدیقی از دیدگاه شهید مطهری»، «نسبت معرفت‌شناسی و هستی‌شناسی»، «جایگاه فطرت در معرفت‌شناسی شهید مطهری» و... دیده می‌شود.

در بخش هستی‌شناسی هم موضوعاتی چون «لوازم قول به اصالت وجود»، «علت و تقسیمات آن»، «برهان تضایف بر اتحاد عاقل و معقول»، «اعتبارات ماهیت»، «ربط متغیر به ثابت»، «رابطه امکان ذاتی و امکان استعدادی»، «حرکت توسطیه و قطعیه»، «حرکت و تکامل»، «لوازم اصالت ماهیت»، «ماده اولی و ثانیه» و... در نظر گرفته شده است.

تنها مقالاتی پذیرفته می‌شوند که در چهار محور فوق بوده و اندیشه‌های استاد مطهری در آنها تنها محور و یا یکی از محورهای اصلی باشد.

مقالات باید حداکثر در 22 صفحه 300 کلمه‌ای در محیط word تایپ شده و همراه با مشخصات علمی نویسنده از طریق وب سایت، پست الکترونیک و یا از طریق پست به همراه سی دی، به دبیرخانه همایش ارسال شود.

چکیده مقاله‌ها حداکثر در 150 کلمه (شامل کلید واژه‌ها) تنظیم شود و مقالات به هر یک از سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی پذیرفته می‌شود.

علاقمندان باید چکیده مقالات خود را تا اول اسفند ماه و اصل مقاله را تا اول خرداد ماه سال آینده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت همایش به نشانی www.motahari.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/78001/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول