اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه مطالعات سیاسی ایران مطرح کرد

توجه به بازشناسی و واکاوی علت قیام مردم در برابر شاه

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه مطالعات سیاسی ایران با اشاره به اهمیت بازشناسی و واکاوی علت قیام مردم در برابر شاه گفت: امروز رسانه‌ها و نخبگان باید نسل جوان انقلاب را با ویژگی‌های رژیم پهلوی و رشادت‌های انقلابیون آشنا کنند.

توجه به بازشناسی و واکاوی علت قیام مردم در برابر شاه

سید جواد میرخلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: با توجه به سخنی از استاد مطهری انقلاب ایران به اعتراف بسیاری افراد انقلاب ویژه‌ای است و برای آن، نظیری در دنیا نمی‌توان پیدا کرد و در واقع زلزله سیاسی قرن بیستم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت بازشناسی و واکاوی علل قیام مردم علیه رژیم ستمشاهی پهلوی از سوی رسانه‌ها، محققان و نخبگان جامعه گفت: امروز رسانه‌ها و نخبگان باید نسل چهارم انقلاب را با ویژگی‌های رژیم پهلوی و رشادت‌های انقلابیون آشنا کنند.

مسئول دبیرخانه همایش چشم‌انداز دانش سیاسی در ایران ادامه داد: جوانان با اطلاع‌رسانی صحیح درک می‌کنند که این انقلاب به آسانی به پیروزی نرسیده بنابراین در راستای حفظ، ماندگاری، دوام، استمرار و عزت آن می‌کوشند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت بی‌دریغ شاه از رژیم غاصب صهیونیستی یکی از علت‌های قیام مردم مسلمان ایران در برابر شاه بود زیرا شاه، کشور را بازار مصرف کالاهای اسرائیلی کرده بود و حمایت‌های دیگری را نیز از این رژیم جعلی انجام می‌داد.

تحقیر و عقب‌ماندگی علت قیام مردم در برابر شاه

میرخلیلی عنوان داشت: سردمداران رژیم پهلوى مکرر ملت ایران را تحقیر می‌کردند و این طور نشان می‌دادند که اگر پیشرفت یا کار بزرگى باید انجام شود به وسیله‌ غربى‌ها صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: این تحقیر عقب نگه داشتن ملت و بی‌هویت نشان دادن این مردم نیز از عوامل مهم دیگر انقلاب شکوهمند اسلامی بود.

دبیر کارگروه مطالعات سیاسی ایران با اشاره به جو اختناق و فضای بسته و محدود رژیم شاه گفت: بر اساس سخن امام خمینی(ره) در مصاحبه با خبرگزاری رویترز فشار بیش از حد شاه مردم را چنان در تنگنا قرار داد که آنها به قیام همگانی پرداختند.

قطع دست مستکبران از منابع کشور عامل دشمنی آنها

وی خاطرنشان کرد: امروز قدرت‌های استکباری دنیا مانند آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی علیه نظام مقدس اسلامی به دلیل قطع دست‌اندازی آنها به منابع کشور فعالیت می‌کنند و قصد براندازی این نظام را دارند.

میرخلیلی عنوان داشت: ویلیام سولیوان سفیر آمریکا در ایران گفته بود مأموران ساواک دوره‌هایی در زمینه‌های آموزش‌های عمومی پلیسی و اطلاعاتی، تعلیمات ویژه مبارزه با روش‌های جاسوسی روس‌ها و کشف رمزهای پیچیده جاسوسی در آمریکا و اسرائیل می‌گذراندند.

وی ترویج فساد و بی‌بند و باری، اسلام‌زدایی و دین‌زدایی، انحراف ذهن مردم از مسائل واقعی جامعه و عقب نگه داشتن آنها را از دیگر عواملی ذکر کرد که سبب شد مردم با رهبری حضرت امام خمینی(ره)، برای همیشه ریشه آنها را از بین برده و حکومت اسلامی را جایگزین آن کنند.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول