اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به ‌منظور بصیرت‌افزایی صورت گرفت

بررسی «معضلات ماهواره» در قم

خبرگزاری فارس: نشست بصیرتی با موضوع معضلات ماهواره با حضور خواهران بسیجی پایگاه انصار حوزه حضرت خدیجه(س) برگزار شد.

بررسی «معضلات ماهواره» در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، حجت‌الاسلام عزیزالله قدرتی از اساتید حوزه با استناد به سخنان پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: طبق فرمایش پیامبر گرامی اسلام(ص) زمانی می‌رسد که امت من پنج چیز را دوست دارند و پنج چیز را فراموش می‌کنند.

وی گفت: آنها دنیا را دوست دارند و آخرت را فراموش می‌کنند، مال و ثروت را دوست دارند و حساب و کتاب را فراموش می‌کنند، به غیر از همسران خود به زنان دیگر علاقه پیدا می‌کنند، خانه‌های خشتی و گلی خود را خیلی دوست دارند و قبرها را فراموش می‌کنند، خودشان را دوست دارند و خدا را فراموش می‌کنند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند «من از اینها دوری می‌جویم و آنها هم از من دوری می‌جویند».

این استاد حوزه در ادامه عوارض نامطلوب گرایش به ماهواره را برشمرد و گفت: عفت‌زدایی و ترویج مفاسد، بی‌بند و باری، ربودن خدا از انسان، محکوم کردن فرهنگ ازدواج، از بین رفتن تقوا، کمرنگ شدن وفاداری، ترویج خشونت و سستی بنیاد خانواده از جمله این عوارض است.

وی به عواملی که موجب سست شدن خانواده می‌شود اشاره کرد و گفت: افزایش آمار دختران فراری، ترویج تنوع‌طلبی، ترویج فرهنگ بیگانه و بد رفتاری بین افراد که موجب تخریب هویت ملی است، ترویج فرهنگ برهنگی، ترویج مد‌گرایی و زیر سئوال بردن فرهنگ ایثار و مقاومت از آثار مخرب سست شدن خانواده است.

قدرتی در پایان بر تربیت دینی فرزندان تاکید کرد و گفت: طوری کار کنید که وقتی فرزندانتان از محیط خانه دور می‌شوند به اعتقادات‌شان آسیب وارد نشود.

انتهای پیام/2258/ت/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول