اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تلاوت کلام وحی در دیار علویان-53

شحات انور: ایران رتبه بالایی در برنامه‌های قرآنی دارد

خبرگزاری فارس: استاد محمود شحات انور گفت: ایران رتبه و جایگاه شایسته‌ای در برنامه‌های قرآنی دارد.

شحات انور: ایران رتبه بالایی در برنامه‌های قرآنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، استاد شحات انور در ادامه برگزاری محافل قرآنی در راستای پنجمین دوره مسابقات قران کریم در استان مازندران در مصلی جواد الائمه (ع) رامسر حضور یافت و به قرائت بخش‌هایی از این کتاب آسمانی پرداخت.

استاد شحات انور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رامسر با اشاره به جایگاه و منزلت قرآن در ایران و دیگر کشورهای اسلامی گفت: برنامه‌های ترویج قرآن در ایران رتبه بالایی داشته و به صورت تخصصی و با برنامه‌ریزی‌های مدون به امر آموزش رشته‌های مختلف قرآنی در این کشور اسلامی پرداخته می‌شود.

وی با اعلام اینکه ایران و مصر در بین کشورهای اسلامی دارای بهترین برنامه‌های قرآنی هستند، ادامه داد: برنامه‌های قرآنی باید توسط علما و متخصصان این امر به بهترین روش برنامه‌ریزی و از طریق رسانه‌های ملی هم تبلیغات گسترده و مستمری به مسائل قرآنی اختصاص داده شود، همانطوری‌که نماز و روزه و دیگر مسائل دینی  تبلیغ می‌شوند.

این قاری برجسته دنیای اسلام درباره نقش خانواده و مربیان در امر آموزش قرآن به فرزندان بیان کرد: سبک قرائت قرآن را همچون پدرم ادامه دادم و در وهله نخست فضل خداوند یکتا و سپس خانواده و به ویژه پدرم، سبب تاثیر‌پذیری‌ام به قرآن گشتند.

وی افزود: اگر انسان عملی را با شوق و محبت ادامه دهد به یقین موفق می‌شود و شهرت قرآنی‌ام را به سبب علاقه شدیدم به قرآن به دست آوردم.

انور خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم فرزندانمان به قرآن علاقه داشته و به دنبال آموزش آن به صورت جدی بروند باید با برنامه‌ریزی دقیق و به شکلی جدید و نو در تمام مکان‌ها حتی در مدارس و جاهای بسیار کوچک‌تر از مدارس، قرآن تبلیغ و آموزش داده شود.

این قاری بین‌المللی، قرآن را تامین‌کننده تمام نیازهای زندگی ما دانست و تایید کرد: هر آیه قرآن در رابطه با موضوعی خاص نازل شده و مسائل حیاتی انسان را بیان می‌کند.

وی بیان کرد: آیه‌های قرآن را باید درک و تفسیر کنیم و باید از علما و بزرگان دینی برای فهم و درک درستمان از قرآن بهره ببریم.

انتهای پیام/86024/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول