اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز/ 67

مشاء‌زمینی: پرواز ساری به دبی و استانبول راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران از راه‌اندازی پرواز ساری - دبی و ساری - استانبول در آینده نزدیک خبر داد.

مشاء‌زمینی: پرواز ساری به دبی و استانبول راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، از شهرستان ساری موسی مشاءزمینی صبح امروز در نشست خبری مشترک با استاندار مازندران با رسانه‌ها که به مناسبت بزرگداشت 12 بهمن در فرودگاه بین‌المللی دشت‌ناز مازندران برگزار شد بیان داشت: فرودگاه نوشهر و رامسر که از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های استان بودند قبل از انقلاب فقط برای استفاده خاص برای جمعی خاص که کاربری شخصی داشت راه‌اندازی شده بود.

وی با تأکید بر اینکه توسعه فرودگاه‌ها در کشور و مازندران از رویکردهای اساسی مسئولان در بعد از انقلاب با کاربری عمومی قرار گرفته است تصریح کرد: پروژه‌های زیادی در فرودگاه‌های استان مازندران در بعد از انقلاب تعریف شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران اعلام کرد: از سال 1384 تا 1388 در فرودگاه‌های مازندران حدود 22 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و این در حالی است که از سال 88 تاکنون فقط برای فرودگاه ساری 35 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و هزینه شده است.

مشاءزمینی از افتتاح دو پروژه جدید در فرودگاه نوشهر خبر داد و اضافه کرد: با این دو پروژه که با اعتبار 4 میلیارد تومانی محقق شده است کنسلی‌های فرودگاه نوشهر کاهش می‌یابد.

این مسئول یادآور شد: بر اساس اجرای پروژه دیگر در فرودگاه نوشهر خلبان می‌تواند با دید کمتر نیز کار فرود هواپیما را انجام دهد.

وی از سرمایه‌گذاری 76 میلیارد تومانی در فرودگاه رامسر خبر داد و افزود: بخشی از این هزینه برای افزایش باند بوده است که تا پایان امسال این پروژه نهایی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گفت: فرودگاه رامسر تنها فرودگاه کشور است که 125 متر برای توسعه آن در داخل دریا نیز بروز پیدا کردیم.

مشاءزمینی اعلام کرد: برای تکمیل پروژه‌های فرودگاه رامسر به 133 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی همچنین درباره پروژه‌های فرودگاه ساری اظهار داشت: افزایش طول باند با 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به اتمام رسیده است.

این مسئول درباره جاده جوادالائمه که راه دسترسی مناسبی برای فرودگاه ساری است تصریح کرد: این جاده به زودی بازگشایی می‌شود.

وی از اجرای پروژه برج مراقبت در فرودگاه ساری با اعتبار 4 میلیارد تومانی خبر داد و با اعلام پیشرفت فیزیکی 65 درصدی تصریح کرد: این پروژه 31 فروردین 92 به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران از بهره‌برداری ساختمان پاویون فرودگاه ساری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این پروژه بدون در نظر گرفتن تجهیزات 500 میلیون تومان بهره‌برداری شده است.

مشاءزمینی ادامه داد: از سال 1389 تا 1391 فقط در فرودگاه ساری حدود 34 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی همچنین درباره پروژه سالن مستقبلان فرودگاه ساری گفت: این پروژه ظرف 2.5 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی پروازهای داخلی فرودگاه‌های مازندران تا سال 84 را 490 پرواز در طول سال برشمرد و اظهار داشت: در سال 91 این تعداد به یک هزار و 500 پرواز رسیده است که با رشد 300 درصدی مواجه بوده است.

مشاءزمینی همچنین از افزایش 110 درصدی پرواز خارجی در فرودگاه‌های مازندران طی سال‌های اخیر خبر داد.

وی همچنین درباره راه‌اندازی پرواز هوایی برای جابه‌جایی بار با کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار داشت: در صورت توجیه اقتصادی برای تجار و بازرگانان برای راه‌اندازی این پروازها مشکلی نداریم.

انتهای پیام/2296/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول