اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهه فجر

32 پروژه کشاورزی در استان یزد بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از بهره‌برداری 32 پروژه کشاورزی در ایام الله دهه فجر در سراسر استان یزد خبر داد.

32 پروژه کشاورزی در استان یزد بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدجمال سجادی‌پور در نشست مشترک خبرنگاران و معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد با مدیران حوزه صنعت و کشاورزی استان یزد اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر، 32 پروژه کشاورزی به ارزش 315 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 212 نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: رویکرد استان یزد در بخش کشاورزی، توسعه کشت‌های کم‌آبخواه است.

سجادی‌پور، صنایع تبدیلی و تکمیلی را نیز برای جهاد کشاورزی استان یزد حائز اهمیت دانست و افزود: کشت گلخانه‌ای در این راستا برای جهاد کشاورزی استان یزد بسیار حائز اهمیت است و گام‌های بزرگی نیز در این زمینه برداشته شده به نحوی که استان یزد اکنون دارای رتبه دوم کشور در تولید محصولات گلخانه‌ای را داراست.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد 305 هزار تن در سال تولید محصولات گلخانه‌ای داریم در حالی که این رقم در سال 84 حدود 85 هزار تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر خیار و برخی محصولات دیگر، گل‌های زینتی نیز از رشد بسیار خوبی بهره‌مند بوده‌اند به نحوی که در حال حاضر سالانه 18 میلیون شاخه گل در 10 هکتار از اراضی گلخانه‌ای در استان یزد تولید می‌شود.

وی افزود: این میزان در سال 84 حدود 2 میلیون شاخه در 2.7 هکتار گلخانه بوده است.

سجاد‌ی‌پور یادآور شد: یزد در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از جمله انار، پسته، زعفران، زیتون،‌ روناس و ... دارای رتبه‌های برتر در کشور است و این در حالی است که درصد کمی از اراضی زیرکشت کشور در اختیار کشاورزان و دامداران یزدی است.

سجاد‌ی‌پور با بیان اینکه یزد در زمینه تولیدات دامی نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در استان یزد سالانه 40 هزار تن مرغ تولید می‌شود که میزان مصرف استان 20 هزار تن است و بقیه این میزان به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: با تسهیلات ارائه شده در بخش‌های مختلف کشاورزی،‌ دامداری، محصولات گلخانه‌ای، سردخانه‌، صنایع تکمیلی و .... به زودی ظرفیت تولیدات دامی استان یزد 55 هزار تن و سایر محصولات و فرآورده‌ها نیز تا حد قابل توجهی افزایش می‌یابد.

سجادی‌پور، میزان تولید ماهی در استان کویری یزد را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: ظرفیت تولید ماهی نیز 350 تن افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی، دامداری و گلخانه‌های یزد نیز بالاست، اظهار داشت: در حال حاضر تنها در گلخانه‌های یزد 12 هزار نفر مشغول به کار هستند.

سجادی‌پور، میزان جذب اعتبار در زمینه کشاورزی در استان یزد را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: 139 میلیارد تومان اعتبار کشاورزی استان یزد بود که یزد از نظر جذب آن رتبه نخست را در کشور داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه تسهیلات نیز سه برابر تسهیلات ارائه شده، طرح کشاورزی، دامداری و ... داشته‌ایم که تاکنون 4هزار و 315 طرح موفق به دریافت تسهیلاتی بالغ بر 118 میلیارد تومان شده‌اند.

سجادی‌پور، ظرفیت سردخانه‌های استان یزد را نیز 6هزار تن اعلام کرد و افزود: با تسهیلات ارائه شده، این میزان به زودی به 24هزار تن می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: در بحث صنایع بسته‌بندی نیز 18 هزار تن ظرفیت در استان ایجاد می‌شود.

این نشست به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول