اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

اختصاص 1200میلیارد تومان تسهیلات برای دامداران کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورری گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان گوشت قرمز و شیر یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار دامداران کشور قرار می‌گیرد.

اختصاص 1200میلیارد تومان تسهیلات برای دامداران کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سعادت‌الله عباسی عصر امروز در جمع تولیدکنندگان دامی شهرستان مرودشت اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید شیر و گوشت قرمز یک‌هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار دامداران کشور قرار می‌گیرد.

وی افزود: این اعتبار که با هماهنگی اتحادیه مرکزی دامداران کشور و وزارت جهاد کشاورزی در جلسه با رئیس جمهور مصوب شده است به زودی نهایی می‌شود و در اختیار تولیدکنندگان دام کشور قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بخش کشاورزی با تمام مشکلاتی که دارد در شرایط تحریم و سخت فعلی، بدون کمترین وابستگی می‌تواند بار اصلی را به دوش بکشد و فعالان این بخش از اقشار با انگیزه و سخت‌کوشی هستند که در استقلال کشور نقش چشمگیری دارند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری علاوه بر تامین نیاز کشور و کنترل بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت در عرصه تولید تخم‌مرغ، 20 هزار تن نیز صادرات در این بخش داشته‌ایم.

وی همچنین بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به زودی نخستین محموله مرغ کشور نیز صادر و پیش‌بینی می‌شود ماهانه 10 تا 20 هزار تن مرغ صادراتی داشته باشیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ابراز داشت: در تولید شیر خام و محصولات لبنی علاوه بر تامین نیاز کشور در سال گذشته بیش از 250 هزار تن صادرات به خارج از کشور انجام شده و در 9 ماه سال جاری نیز افزون بر 200 هزار تن محصولات لبنی صادر شده است.

عباسی همچنین تصریح کرد: در تولید گوشت قرمز با وجود مشکلات و خشکسالی‌های چند سال گذشته فقط 10 درصد از نیاز کشور گوشت وارد شده است که با احیای واحدهای نیمه‌فعال و غیرفعال توان تولید نیاز مردم در کشور ایجاد می‌شود و از واردات بی‌نیاز می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دولت و وزارت جهاد کشاورزی تولید اقتصادی است و در این راستا با ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌های تولید، ساماندهی واحدهای خرد، توسعه واحدهای صنعتی و استفاده از دانش و علوم و فنون روز می‌توان به این هدف رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان ایجاد زنجیره تولید را از مهم‌ترین مباحث تولید اقتصادی نام برد و افزود: طرح انتزاع شرکت پشتیبانی امور دام از وزارت صنعت و معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی نجات‌بخش کشاورزی است و این طرح کمک می‌کند تا تمام زنجیره‌های تولید با مدیریت یک وزارت‌خانه انجام و مشکلات با شتاب بیشتری حل شود.

به گزارش فارس، نمایندگان صنف‌های گوناگون تولیدات دامی مرودشت هر یک به صورت جداگانه با برشمردن توانمندی‌های این شهرستان در امر تولید و مشکلات پیش رو تقاضای حل آن‌ها را از معاون وزیر خواستار شدند که معاون وزارت جهاد کشاورزی با ستایش توانمندی‌های تولیدات کشاورزی و دامی مرودشت قول مساعد در حل مشکلات آنان را در وزارت جهاد کشاورزی را داد.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول