اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسمی با حضور هزاران دانش‌آموز

زنگ انقلاب در مدارس فارس طنین‌انداز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور در مراسمی نمادین، زنگ انقلاب با حضور هزاران دانش‌آموز در مدارس استان فارس طنین‌انداز شد.

زنگ انقلاب در مدارس فارس طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس عصر امروز در این مراسم در مدرسه راهنمایی شاهد 11 شیراز گفت: تلاش نسل جوان و نوجوان برای شکوفایی هر چه بیشتر انقلاب ضروری است.

محمدحسین روزی طلب با بیان اینکه امید آینده انقلاب و شکوفایی هرچه بیشتر آن به نسل نو و جوان است، افزود: در انقلاب اسلامی نسل جوان بسیار تاثیر‌گذار بودند.

وی ضمن دعوت از جوانان برای شناخت هر چه بیشتر ظرفیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای چند ویژگی بارز است که جوانان و نوجوانان با مطالعه بر روی این ویژگی‌ها و ادامه راه می‌توانند به شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی کمک کنند. روزی طلب در ادامه برخی ویژگی‌های شکل‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی را برشمرد و تصریح کرد: اسلامی بودن انقلاب در مقابل دیگر مکاتب انسان‌محور، دارا بودن رهبری قوی، حضور اقشار مختلف مردم و وحدت بین آنها حول محور اسلام از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر اهمیت حضور نسل نو در به ثمر نشستن هر چه بیشتر آرمان‌های انقلاب تاکید و خاطرنشان کرد: نسل جوان امروز وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید با پشتکار و تلاش خود انقلاب را زنده نگه داشته و زمینه رشد هر چه بیشتر آن را فراهم آورد.

فرماندار شیراز نیز در این مراسم گفت: 34 سال قبل با ورود امام (ره) به کشور، انقلاب اسلامی رشد شتابنده‌ای پیدا کرد و مردم با ورود آن بزرگوار توانستند انقلاب را هرچه سریع‌تر به پیروزی برسانند.

جواد زرین کلاه اضافه کرد: در دوران طاغوت در تمام مسائل وابسته به بیگانگان بودیم و مردم با دریافت پیام حضرت امام در آن دوره مبنی بر نفی وابستگی به بیگانگان، حرکت کردند و توانستند سرنوشت خود را دست بگیرند. وی با اشاره به اینکه در دوران گذشته حتی امنیت کشور به دست دشمنان بود، بیان کرد: بعد از انقلاب در زمان جنگ تحمیلی و کوتاه شدن دست بیگانگان از کشور با وجودی که ادعا می‌شد ایران دارای ارتش قوی در زمان شاه است تجهیزات نظامی در ایران کم شد و این نشان‌دهنده تسلط بیگانگان بر تجهیزات و ارتش دوره شاه بود.

فرماندار شیراز تصریح کرد: جوانان ما به کمک نیروی ایمان و روحیه استقلال‌طلبی توانستند با همان تجهیزات کم در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

این مسئول با اشاره به تهدیدات خارجی و داخلی علیه ایران در گذشته، نیروی ایمان جوانان را عامل پیروزی در جنگ تحمیلی دانست.

زرین کلاه بیان کرد: ایران با پیشرفت‌های سریع به سمت استقلال حرکت می کند و فشار دشمنان بر کشور نیز به دلیل مستقل شدن انقلاب اسلامی از بیگانگان است.

وی ادامه داد: امروز توانسته‌ایم به لحاظ نظامی متکی به خود باشیم و با وجود محاصره‌های اقتصادی پیشرفت و توسعه کشور هم‌چنان شتابنده است.

فرماندار شیراز با تاکید بر اینکه استقلال‌طلبی هزینه به همراه دارد، گفت: بیشترین فشار دشمن در بحث اقتصادی و فرهنگی است و مردم ما با اراده قوی می‌توانند در مقابل این تهدیدات مقاومت کنند چنانکه در مقاطع دیگر نیز چنین کرده‌اند.

صدرالله جعفری مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه شیراز نیز در این مراسم گفت: ملت ایران با خودباوری و همراهی یکدیگر توانستند نظام طاغوتی را سرنگون کنند.

به گزارش فارس، با توجه به تقارن روز 12 بهمن ماه با تعطیلی روز پنج‌شنبه مدارس و عدم آموزش رسمی در این روز و از طرف دیگر با توجه به اهمیت گرامیداشت این روز در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و حضور یکپارچه فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم گلبانگ انقلاب، این مراسم امروز چهارشنبه یازدهم بهمن ماه صبح و عصر در مدارس سراسر فارس انجام شد.

انتهای پیام/2448/ق40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول