اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ریاضی کشور:

انجمن ریاضی ایران با توجه به رتبه علمی بالا مکان ثابتی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ریاضی کشور گفت: انجمن ریاضی کشور با توجه به پیشرفت‎های فراوان محلی برای اسکان حتی به مدت یک روز ندارد و با افزایش نرخ مسکن در تهران این انجمن توانایی خرید یک محل حتی به متراژ 50 متر را هم ندارد.

انجمن ریاضی ایران با توجه به رتبه علمی بالا مکان ثابتی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا دهقان ظهر امروز در آئین افتتاحیه نخستین سمینار تخصصی آنالیز هارمونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: نظم خوبی در این سمینار حاضر است و امید است این  سمینار تخصصی که نخستین سمینار آنالیز هارمونیک در سطح کشور است را تجربه کنیم.

وی افزود: سمینارها هر چه تخصصی‎تر شود کاربردی‎تر می‎شود و اهداف علمی و تخصصی در این سمینار‎های تخصصی دنبال می‎شود.

رئیس انجمن ریاضی کشور با بیان اینکه انجمن ریاضی ایران وقتی می‎تواند پویا باشد که با جامعه ریاضی در ارتباط باشد، گفت: انجمن ریاضی تصمیم گرفته که کمیته‎هایی را تأسیس کند تا بتواند ارتباط با جامعه را بیشتر کند و تاکنون نزدیک به 10کمیته راه اندازی شده است.

وی در مورد اهداف انجمن ریاضی گفت: تقویت انتشارات انجمن، برای ارائه نشریات بین‎المللی و تخصصی از اهداف انجمن است که 6 شماره بولت انگلیسی انجمن در سال ارائه می‎شود اما تعداد مؤلفان در این زمینه بالا است و برخی از آنها تا دو سال در نوبت انتشار مقاله خود هستند.

دهقان با بیان اینکه برای نیاز علمی کشور شمارگان بولتن انجمن را افزایش می‎دهیم، ادامه داد: حق عضویت در انجمن ریاضی کشور صرف انتشار بولتن انجمن می‎شود، برانیم تا برای پاسخ به نیاز دانشجویان این علم کتاب‎های برجسته مؤلفان از طریق انجمن ریاضی منتشر می‎شود اما این انجمن درگیر مشکلات مالی زیادی است.

وی اضافه کرد: تشکیل کمیسیون‎های تخصصی در شاخه‎های مختلف از نیازهای است که انجمن ریاضی برای راه‌اندازی آنها تلاش‎های زیادی انجام می‎دهد، تا بازوان علمی قدرتمندی را در این زمینه داشته باشد.

رئیس انجمن ریاضی گفت: این انجمن برای نفوذ بیشتر سعی دارد دورهای تخصصی بیشتری برگزار کند به عنوان مثال کمیته‎های امور بین الملل برای ارتباط با دانشجویان و ایرانیان خارج از کشور و همچنین دانشگاه‎های سراسر جهان تشکیل می‎دهیم.

وی با اشاره به اینکه انجمن ریاضی ایران به رتبه 4 ارتقا پیدا می‎کند، گفت: با توجه به پیشرفت انجمن ریاضی اما این انجمن  جایی برای اقامت حتی به مدت یک روزه ندارد و با توجه به افزایش نرخ مسکن در تهران ما قدرت خرید یک آلونک 50 متری را هم نداریم.

به گزارش فارس، سمینار تخصصی آنالیز هارمونیک 4 و 5 بهمن با حضور اساتید و اعضای هئیت علمی دانشگاه‎های صنعتی سراسر کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‎شود.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول