اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت آتش‏نشانی دماوند

کلاس‌های آموزش ایمنی و امداد و نجات در دماوند آغاز شد

خبرگزاری فارس: مدیر آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند از آغاز کلاس‌های آموزش مقدماتی ایمنی، امداد و نجات و آتش‌نشانی با هدف آموزش شهروندی در این شهر خبر داد.

کلاس‌های آموزش ایمنی و امداد و نجات در دماوند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شهرداری دماوند، حبیب سلمانی در حاشیه مراسم آغاز این دوره از کلاس‏ها، این اقدام را در راستای توسعه آموزش‌های شهروندی در زمینه امدادرسانی ذکر کرد.

وی گفت: این آموزش‏ها هر ساله با هدف آشنایی با اقدامات اولیه در ایمنی، پیشگیری و نحوه استفاده از تجهیزات ویژه آتش‏نشانی اجرا می‏شود.

مدیر آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند با اشاره به اینکه این کلاس‌ها در مواقع خطر و بحران می‏‏تواند نقش موثری در کمک به آموزش‌‏دیدگان ایفا کند، افزود: هم‏اکنون این کلاس‏ها که در سطح مدارس و ادارات سطح شهر برگزار می‏شود، در راستای آشنایی با کپسول‏های آتش‏نشانی و انواع حریق‏های شیمیایی است.

سلمانی آموزش به دانش‌‏آموزان و نیز کارکنان را بخشی از آموزش‏های خانگی عنوان کرد و گفت: اگر در هر خانواده‌ یا مکانی تجاری و اداری، یک نفر به مسائل امداد و نجات واقف باشد، می‌توانیم در مواقع بحرانی تا رسیدن نیروهای امدادی از آنان کمک بگیریم.

مدیر آتش‏نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دماوند تأکید کرد: در این کلاس‌ها، کارشناسان آتش‌نشانی با برگزاری یک دوره کامل کلاس‌های آموزش مقدماتی، شهروندان را با موضوعات مختلف مربوط به ایمنی و آتش‌نشانی و امداد و نجات آشنا می‌کنند.

سلمانی به انواع حریق شیمیایی اشاره کرد و گفت: در گذشته تنها عامل آتش‏سوزی، مواد چوبی بود ولی امروزه بیش از 360 نوع حریق شیمیایی وجود دارد که با تشکیل این کلاس‏ها شهروندان را با انواع خاموش‌‏کننده‌‏هایشان آشنا می‏کنیم.

انتهای پیام/2568/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول