اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با قرار گرفتن در بین 100 تیم برتر قاره آسیا

صبای قم هفتمین تیم ایرانی در بین برترین‌های آسیا شد

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال صبای قم از سوی کمیته تاریخ و آمار فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) به عنوان هفتمین تیم باشگاه‌های برتر فوتبال کشورمان در جمع بهترین‌های آسیا انتخاب شد.

صبای قم هفتمین تیم ایرانی در بین برترین‌های آسیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تیمی که در بدو تاسیس مورد حمایت مالی شرکت باتری‌سازی نیرو وابسته به وزارت دفاع کشور در تهران بود و در سال 1381 با خرید امتیاز باشگاه صنام شکل گرفت، پس از مدت کوتاهی با نام صبا باتری در ابتدا در پنج رشته ورزشی فعال شد ولی اندک زمانی طول نکشید که تنها بر روی رشته پرمخاطب و جذاب فوتبال تمرکز کرد.

این تیم در سال 1381 در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور جام آزادگان حضور یافت و در سال 1383 در حضور چهره‌های مطرحی از فوتبال کشور و با مربیگری پرویز مظلومی با کسب عنوان قهرمانی لیگ دسته اول جواز حضور در لیگ برتر فوتبال کشور را به دست آورد.

از سال 1383 تا‌کنون صبا که اکنون با نام صبای قم شناخته می‌شود در لیگ برتر 12 دوره حضور مداوم را پشت سر می‌گذارد و در این سال‌ها توانسته است فراتر از انتظار ظاهر شده و عناوین قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام فوتبال کشور و سه دوره حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کند.

تیمی که در سال 1387 به شهر قم منتقل شد و اکنون زیر پوشش استانداری قم قرار دارد، تیمی پر افتخار در فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و اکنون در حالی که کرم رضا پیریایی استاندار قم به عنوان رئیس مجمع آن و سید رضا دهناد به عنوان رئیس هیئت مدیره در رأس آن قرار دارند، به عنوان هفتمین تیم برتر فوتبال ایران در جمع برترین‌های آسیا از نگاه فدراسیون تاریخ و آمار فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) شناخته می‌شود.

این در حالی است که فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال امروز دوشنبه نهم بهمن ماه رده‌بندی برترین تیم‌های فوتبال آسیا در قرن 21 را اعلام کرد و تیم فوتبال صبای قم در میان تیم‌های ایرانی در رتبه هفتم و در بین تیم‌های آسیایی در رده 93 قرار گرفت.

در بین تیم‌های آسیایی هم اکنون الهلال عربستان در صدر قرار دارد اما در بین تیم‌های ایرانی در جمع 300 باشگاه برتر آسیا به ترتیب تیم‌های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، استقلال تهران، ذوب آهن اصفهان، پرسپولیس تهران، سایپا البرز، فولاد خوزستان، صبای قم، فجر سپاسی شیراز، ملوان بندر انزلی و پاس در رده‌های اول تا دهم قرار دارند.

انتهای پیام/78002/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول