اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

وحدت در بین مسلمانان واژه‌ای ناگسستنی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خلخال گفت: وحدت ریشه دینی داشته و در بین مسلمانان واژه‌ای ناگسستنی است.

وحدت در بین مسلمانان واژه‌ای ناگسستنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در جشن میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) در جمع کارکنان و سربازان نیروی انتظامی شهرستان خلخال اظهار داشت: وحدت، ریشه دینی داشته و در بین مسلمانان جهان واژه‌ای جدانشدنی است.

وی ادامه داد: پیامبر بزرگوار اسلام زحمات زیادی را در راستای استواری این دین الهی کشیده و اکنون که این دین پاک در کشور ما و در جهان در حال انتشار است، همه را مدیون زحمات امام خمینی (ره) هستیم.

رشتبری خاطرنشان کرد: اولین مبارزات انقلاب اسلامی از ماه محرم خرداد 42 آغاز شد و با تلاش‌های امام راحل در سال 57 به اوج خود و پیروزی نهایی رسید.

 

این مسئول اضافه کرد: بعد از آن نیز دشمنان نظام درصدد تضعیف همه‌جانبه بازوهای نظام و انقلاب اسلامی بودند که تنها مؤلفه وحدت بین مسلمانان موجب پیروزی در سال‌های اخیر شده است.

امام جمعه خلخال در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی شهرستان خلخال تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) و تمامی ائمه در حفظ و پاسداری از این نظام ارزشمند دینی یعنی اسلام ناب تلاش کرده‌اند و اکنون وظیفه ما در عصر کنونی در هر شغل و هر مکان و هر موقعیتی حفظ دستاورد شهدا و امام راحل است.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی، مسئول عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان خلخال نیز در سخنانی، عطوفت و مهربانی پیامبر اکرم (ص) را یکی از خصوصیات برتر آن حضرت معرفی کرده و بیان داشت: اخلاق و برخورد مناسب و شایسته با همگان جزو خصوصیات پیامبر اکرم (ص) بوده که می‌تواند در جامعه ما نیز به عنوان یک مهم به شمار آمده و موجب ارتقای جامعه دینی و اسلامی شود.

در پایان این مراسم مولودی‌خوانی در وصف حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) قرائت شد و از میهمانان حاضر پذیرایی شد.

سیاست راهبردی امام راحل در نامگذاری هفته وحدت دشمنان را ناکام گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی دیگر به مناسبت هفته وحدت و جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) برنامه جشن و سرور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال برگزار شد.

در این مراسم رئیس اداره تبلیغات اسلامی خلخال نیز در سخنانی اصلی‌ترین سیاست راهبردی توسط امام خمینی (ره) در ریشه‌‌کن کردن اختلافات میان اقوام و ملل را نامگذاری مناسب هفته وحدت در تاریخ شرعی اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: دشمنان می‌خواستند این عنوان را در ذهن‌ها جاری کنند که پیامبر اسلام (ص) تاریخ تولدی متفاوت در دو تاریخ داشته که امام راحل با نامگذاری هفته وحدت این فرصت سوءاستفاده را از دشمنان گرفت و آنها در خیال خام خود سرگردان شدند.

حجت‌الاسلام سید محسن محسنی افزود: تأکیدات مقام معظم رهبری بر احترام و ارزش‌گذاری اهل تسنن و تشیع به یکدیگر و در کنار هم بودن است و مطمئناً کسانی که خود را پیرو دین اسلام می‌دانند از فرمایشات مقام معظم رهبری درس می‌گیرند.

وی عنوان کرد: مسلمانان باید با بیداری کامل در تمامی حوزه‌های فکری جامعه حضور داشته و بدانند که وهابیت و فرق اختلاف‌برانداز بین جامعه مسلمانان جایگاهی در ذهن و تفکر مردم مسلمان ندارند و آنها به فکر منافع خود و اختلاف‌افکنی میان مسلمانان و رسیدن به اهداف شوم خود هستند و هیچ اختلافی بین شیعه و سنی وجود ندارد و این دو مذهب مثل دو برادر در کنار هم به ادامه زندگی و فعالیت می‌پردازند.

 

در این مراسم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال نیز وحدت را رویه برای ادامه و استمرار ریشه و بنیه اسلام دانست و افزود: اگر از این رویه دوری جوییم، مشکلات و فراز و نشیب‌ها ما را از پای در می‌آورند.

حسین علیپور وحدت را هدیه‌ای پاک از سوی نبی مکرم اسلام (ص) بر جهانیان دانسته و بر لزوم وحدت در بین اقشار مختلف جامعه در مبارزه با فتنه‌های دشمنان تأکید کرد.

انتهای پیام /62008/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول