اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد

مهاجرت گونه زیبای اردک تاجدار به تالاب‌های لفانه، تکانه و گری کبود پلدختر

خبرگزاری فارس: مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: گونه زیبای اردک تاجدار به تالاب‌های لفانه، تکانه و گری کبود پلدختر مهاجرت کرده‌اند.

مهاجرت گونه زیبای اردک تاجدار به تالاب‌های لفانه، تکانه و گری کبود پلدختر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدحسین بازگیر صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد گفت: سرشماری از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان لرستان به پایان رسید.

وی افزود: سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در ایران از دیدگاه ملی و بین‌المللی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و همه ساله هماهنگ با سایر کشورهای جهان در ماه ژانویه انجام می‌پذیرد.

بازگیر یادآور شد: سرشماری زمستانه در تالاب‌ها و آبگیرهای پلدختر، بیشه دالان بروجرد و تنور انجام شد.

وی به شناسایی و ورود گونه اردک تاجدار برای نخستین بار به تالاب‌های پلدختر اشاره کرد و گفت: این پرنده در نیزارهای درون دریاچه‌های آب شیرین و مرداب‌های لب شور و گاهی سواحل دریا به سر می‌برد، از شکار این پرنده با جدیت تمام باید جلوگیری شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: تالاب‌های استان لرستان پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی چون اردک‌های غواص، کشیم‌ها، غازها، آبچلیک‌ها،کاکایی‌ها، چنگرها و چارخوها بودند.

بازگیر تصریح کرد: فهرست مناطق تالابی ‌مورد بررسی در سرشماری زمستانی پرندگان شامل بیشه دالان، تالاب لفانه، تالاب تنوردر، گوشه پل، آب تاف، بلمک، رودخانه کشکان و گری کبود هستند که این تالاب‌ها از لحاظ بوم شناختی کانون و مرکز تنوع زیستی بوم‌های حیات بخش زمستان گذرانی دارند.

وی گفت: در ادامه از تمامی هم‌وطنان عزیزمان درخواست داریم در حفاظت از گونه‌های نادر حیات وحش به خصوص در فصل مهاجرت پرندگان ما خدمتگذاران طبیعت را یاری رسانند، تا به فضل الهی این امانت را به نسل‌های آینده‌مان بسپاریم.

انتهای پیام/2304/ب20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول