اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران:

برخی‌ها سهام عدالت را با توزیع پول اشتباه گرفته‌اند/ 40 درصد اقتصاد مردمی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: برخی از مردم سهام عدالت را با توزیع پول اشتباه گرفته‌اند.

برخی‌ها سهام عدالت را با توزیع پول اشتباه گرفته‌اند/ 40 درصد اقتصاد مردمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی بابایی‌کارنامی شامگاه شنبه در نشست ماهانه اخلاق بصیرتی هیئت عاشقان ولایت و مربیان صالحین که در حسینیه عاشقان کربلا برگزار شد، تدبیر را یکی از نکات ضروری در پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصادی متناسب با توسعه پایدار در جمهوری اسلامی تعریف شده و هیچ‌گاه به یک جریان سیاسی، تفکرات و یا دولت‌های مختلف تعلق نداشته است.

این مسئول به واردات بی‌رویه کالاهای خارجی اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد تولید ملی و اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار گیرد تنها راهش مدیریت بر واردات بی‌رویه در مقابل صادرات است.

بابایی‌کارنامی درباره توزیع سهام عدالت در کشور بیان داشت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری و دولت 40 درصد از اقتصاد کشور در قالب سهام عدالت در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از مردم سهام عدالت را با توزیع پول اشتباه گرفته‌اند، تصریح کرد: توزیع سهام عدالت در واقع توزیع ثروت است که با در نظر گرفتن اصل 44 قانون اساسی مبنی بر مشارکت غیرمستقیم مردم در عرصه اقتصادی مسیر درست و کاملی را پیموده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران جلوگیری از ایجاد فساد در بدنه دولت و سازمان‌های دولتی را به عنوان اولین و مهم‌ترین راهبرد ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: حتی کشورهایی که با مدل اقتصادی کمونیسم یا بلوک شرق اداره می‌شدند نیز بنگاه‌های اقتصادی خود را به بخش خصوصی و مردم واگذار کرده‌اند.

بابایی‌کارنامی ادامه داد: کنترل واردات بی‌رویه با اعمال سیاست‌های تعرفه‌ای همراهی با مردم، انسجام لازم میان مجموعه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که وظیفه سیاست‌گذاری دارند، کاهش وابستگی به نفت و همین‌طور وحدت و انسجام مردم و تبعیت محض از ولی فقیه و مقام معظم رهبری عواملی هستند که موجب پیشبرد اقتصاد مقاومتی در کشور خواهد شد.

این مسئول هدفمند کردن یارانه‌ها را شاهکاری در عرصه اقتصاد ملی دانست و تصریح کرد: تقریباً تمام دنیا این تجربه را به دست آورده و حتی در کشورهای در حال توسعه هم پول را مستقیماً در اختیار مردم قرار نمی‌دهند.

وی از تورم به عنوان یکی از آسیب‌های منفی و زشت در عرصه اقتصادی یاد کرد و متذکر شد: بهتر است تا سرمایه را با عبور از چرخه تولید در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران رشد اقتصادی، اشتغال و بیکاری را از شاخص‌های اقتصاد کلان برشمرد و اذعان داشت: بیکاری برای کشور ما جدی‌ترین آسیب محسوب می‌شود.

بابایی‌کارنامی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که اقتصاد را مبتنی بر حمایت از تولید ملی و با نگاه بر صادرات قرار دهیم به تمامی اهداف اقتصادی کشور خواهیم رسید.

انتهای پیام/2296/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول