اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

ممانعت از ورود 7 گروه تروریستی به مرزها/ فرار 2 تروریست به خاک پاکستان

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: در 10 ماه نخست امسال، مرزبانی از ورود 7 گروه تروریستی که به منظور انجام عملیات خرابکاری آموزش دیده و تجهیزات لازم را نیز به همراه داشتند، جلوگیری کرد.

ممانعت از ورود 7 گروه تروریستی به مرزها/ فرار 2 تروریست به خاک پاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین ذوالفقاری ساعاتی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت 10 ماهه امسال تیم‌های ویژه مرزبانی با افزایش 12 درصدی برخورد با اشرار، از ورود هفت گروه تروریستی که به منظور انجام عملیات خرابکاری آموزش دیده و تجهیزات لازم را نیز به همراه داشتند جلوگیری کرده‌اند.

وی ادامه داد: آخرین اقدام نیز هفته گذشته بود که دو تروریست با جلیقه انفجاری قصد ورود به کشور را داشتند که در درگیری با مأموران مرزبانی مجبور به رهاسازی مهمات شدند و به خاک پاکستان گریختند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه با اشاره به دستاوردهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در سال‌جاری از کشف 90 تن انواع مواد مخدر و 24 میلیون لیتر سوخت خبر داد و افزود: این کشفیات مربوط به مرزهای آبی خاکی کشور است که در بخش مواد مخدر 69 درصد و سوخت نیز 82 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

ذوالفقاری ادامه داد: در این مدت با اقدامات مقابله‌ای شاهد کاهش 50 درصدی کشفیات مشروبات الکلی در مرزهای کشور بودیم که نشان از افزایش تدابیر مقابله‌ای با قاچاقچیان دارد.

وی همچنین با اشاره به جزئیات سفر خود به استان هرمزگان اظهار داشت: در این سفر ضمن بازدید از پایگاه‌های دریایی و بررسی شرایط استان، احداث مرکز آموزش سربازی ویژه تربیت نیرو برای دریابانی در استان هرمزگان را در برنامه داریم.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی در ادامه از تجهیز دریابانی هرمزگان به شناورهای پیشرفته برای تشدید مقابله با قاچاق سوخت و همچنین کالا خبر داد و بیان داشت: با تجهیز ناوگان دریابانی از این پس مقابله با قاچاق و همه اقدامات ضدامنیتی در مرزهای آبی با قدرت بیشتری دنبال خواهد شد.

ذوالفقاری همچنین از استخدام جدید نیرو به منظور تقویت دریابانی هرمزگان خبر داد و گفت: تامین نیروی انسانی در کنار توسعه تجهیزات ازجمله راهبردهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران است که در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به اینکه کانون قاچاق سوخت در کشور شهر سراوان در استان سیستان و بلوچستان است، خاطر نشان کرد: به منظور تقویت کنترل مرزهای کشور با استفاده از توان مهندسی رزمی مرزبانی، 70 کیلومتر جاده در منطقه اطراف چابهار بازگشایی شده است که با استقرار نیرو توان مقابله‌ای با قاچاقچیان سوخت افزایش چشمگیری خواهد یافت.

انتهای پیام/88007/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول