اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سی‌ و چهارمین سال پیروزی انقلاب

پارچه ۳۴ متری در رشت نقاشی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه ۳۴ متری در رشت به مناسبت سی‌ و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر خبر داد.

پارچه ۳۴ متری در رشت نقاشی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نقی علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، اظهار کرد:

همه جهان می‌دانند که انقلاب اسلامی بر پایه شریعت اسلام ناب محمدی (ص) استوار شده است و باید با حفظ و گسترش دین اسلام از درخت تنومند انقلاب اسلامی پاسداری کرد.

وی افزود: نهادهای فرهنگی می‌توانند با سرلوحه قراردادن فرمایش‌های مقام معظم رهبری در افزایش معرفت دینی و اخلاقی کودکان و نوجوانان طبق تعلیمات دین مبین اسلام در انتقال مفاهیم و ارزش های اسلامی، اخلاقی و تربیتی موثر و موفق باشند.

این مسئول توجه به نسل جدیدی که انقلاب و امام (ره) را ندیده و درک نکرده‌اند را مهم دانست و تصریح کرد: درک انقلاب اسلامی برای کودکان و نوجوانان تنها به واسطه رسانه‌های فرهنگی، هنری و ادبی میسر است.

وی با تاکید بر ضرورت به‌کارگیری صحیح از رسانه‌های فرهنگی در انتقال پیام‌های امام راحل و انقلاب اسلامی به نسل امروز، یادآور شد: رسانه‌ها و ابزارهای فرهنگی باید به شکل هنرمندانه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند.

علیزاده، بیان وقایع تاریخی از ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را موجب افزایش معرفت و شناخت کودکان و نوجوانان دانست و خاطر نشان کرد: معرف دینی، اخلاقی و سیاسی در کلمه انقلاب اسلامی نهفته است که باید به کودکان و نوجوانان ما انتقال داده شود.

*برگزاری مسابقه نقاشی روی پارچه 34 متری در رشت

وی برخی از برنامه‌های گرامیداشت 12 بهمن روز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران را برشمرد و عنوان کرد: امسال علاوه بر گلباران مزار شهدای انقلاب اسلامی در رشت و شهرستان‌ها، مسابقه نقاشی روی پارچه 34 متری نیز به مناسبت سی و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در رشت برگزار می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، تصریح کرد: برگزاری کارگاه خوشنویسی مشق انقلاب، جشن پیروزی انقلاب، نشست حلقه‌های تربیتی، اهدای کتاب، مسابقه پرواز بادبادک‌ها، دعوت از شخصیت‌های مبارز انقلابی، معرفی کتاب و وقایع، نشست با موضوع حلقه‌های تربیتی، جشنواره قصه‌گویی و ... نیز از دیگر ویژه برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر است.

*بازدید بیش از 11 هزار دانش‌آموز از سینمای کانون

وی با بیان اینکه نمایش فیلم با پیام‌های انقلابی نیز از دیگر برنامه‌های کانون در دهه فجر است، افزود: تاکنون پس از راه‌اندازی سینمای کانون پرورش فکری در گیلان بالغ بر 11 هزار دانش‌آموز از ناحیه یک آموزش و پرورش از تماشای فیلم‌های این سینما بهره‌مند شده‌اند.

علیزاده خاطر نشان کرد: فیلم‌هایی که برای دانش‌آموزان در این سینما به نمایش گذاشته می‌شود از محصولات تولیدی سیما فیلم است که تا کنون اکران نشده‌اند و یا برای نخستین بار و  هم زمان با سینماهای دیگر اکران می‌شود.

وی با اشاره به انجام امور ضد فرهنگی دشمن در جنگ نرم علیه ایران گفت: کارتون یکی از ابزارهایی است که دشمن با توسعه و تولید بیش از حد قصد القای فرهنگ نادرست و غیر اخلاقی را به کودکان ما دارد که از این طریق اکران فیلم‌های آموزنده در کانون با همکاری آموزش و پرورش می‌توان با این راهکار دشمن مقابله کرد.

*تامین کتابخانه‌های سیار بر کتابخانه‌های ثابت مقدم شود

این مسئول با اشاره به وجود 31 مرکز فرهنگی هنری در سطح گیلان اظهار کرد: دوران مهد کودک بهترین سن برای انجام دادن امور فرهنگی و جهت‌دهی به ذهن و تفکر کودکان است.

وی آشنایی کودک با کتاب را در این راستا بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: هر قدر کتاب‌ها متنوع‌تر و قابل دسترس‌‌تر باشند در ارتقای اطلاعات عمومی کودکان به ویژه کودکان روستایی تاثیر دارند.

علیزاده با بیان اینکه تجهیز کتابخانه‌های سیار می‌تواند گامی موثر در این راستا باشد، ادامه داد: برای تجهیز یک کتابخانه سیار تنها به خودرو، تعدادی کتاب و یک فرد کتابدار که می‌تواند راننده نیز باشد، نیاز است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگداشت دهه فجر گیلان خاطر نشان کرد: اگر تامین و تجهیز کتابخانه‌های سیار بر احداث کتابخانه‌های ثابت مقدم شود تمام کودکان و نوجوانان می‌توانند حتی در دورترین نقاط نیز به کتاب دسترسی پیدا کنند ضمن اینکه می‌توان در کنار کتابخانه سیار با اجرای برنامه‌های فرهنگی و برگزاری مسابقه نیز مخاطب جذب کرد.

*گیلان نیازمند قرارگاه فرهنگی است

وی با اشاره به بالا بودن سطح اطلاعات عمومی کودکان ایرانی به ویژه گیلانی در خاورمیانه، اذعان کرد: هرگونه کمک کاری در فرهنگ موجب آسیب رسیدن به جامعه می‌شود زیرا امور فرهنگی را باید با دقت و حوصله انجام داد و منتظر نتیجه آن در آینده شد و امور فرهنگی در دراز مدت پاسخگوی نیازها می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در گیلان دستگاه‌ها و اداره‌های مختلفی متولی انجام دادن امور فرهنگی هستند، افزود: اگر در گیلان یک قرارگاه فرهنگی به عنوان یک مرکز واحد فرهنگ تاسیس شود همه امور فرهنگی ساماندهی شده و از موازی کاری در این راستا نیز جلوگیری می‌شود.

وی تقسیم کارهای فرهنگی بین نهادهای متولی را یکی از نیازها و برنامه‌های قرارگاه فرهنگی خواند و یادآور شد: سازماندهی در انجام دادن امور فرهنگی در گیلان یک ضرورت است.

به گزارش فارس، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، افتتاح مهد کودک‌های شهری، روستایی و مهدهای قرآنی، جشن حجاب، مسابقه کتابت لبیک یا رسول الله (ص) و... از دیگر برنامه‌هایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با صدا و سیما، آموزش و پرورش و بهزیستی برای کودکان گیلانی در دهه فجر اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول